Cea mai mare problemă în comerțul online din România, conform ANPC
ANPC a prezentat o statistică pe 2017 care îți arată ce probleme au avut românii în comerț. Nu lipsește Black Friday din sinteza Autorității.
Românii au început să cumpere tot mai mult de pe site-uri din afară, cum ar fi cele din America, Europa sau China. ANPC susține că în cazul în care sunt probleme cu site-uri din state membre UE, rezolvarea poate veni din partea Centrului Europeana al Consumatorilor din România (ECC Romania). În cazul site-urilor din alte state, inclusiv China, rezolvarea depinde de bunăvoinţa comerciantului.
Paul Anghel, director ANPC, a spus că problemele din România pot fi soluționate prin ANPC sau ANCOM. Rezolvarea înseamnă ramburasarea banilor sau remedierea bunului necorespunzător. Acum că știi asta, e important să știi care au fost cele mai întâlnite probleme raportate către ANPC de români.
Aproximativ o treime din reclamaţiile pentru achiziţia de produse şi servicii în 2017 au vizat vânzările online. Dintre acestea, jumătate au vizat nerespectarea termenului de livrare. Conform ANPC, 28.224 de reclamaţii care au vizat produse sau servicii în 2017 erau achiziţii făcute la distanţă. Toate acestea reprezintă însă 36% din totalul celor care au precizat modul în are au intrat în posesia bunurilor cumpărate. Vânzările directe au fost în număr de 50.176, adică 64%.
Termenul de livrare nerespectat l-ai experimentat cel mai bine, probabil, în timpul perioadelor extrem de încărcate, cum ar fi Black Friday. Mai toate magazinele online au probleme în această perioadă, deoarece firmele de curierat nu pot ține pasul, infrastructura lor din depozit nu-i prea bună și, în final, nici infrastructura rutieră a României nu susține în vreun fel treaba asta.
[readmore]
În cazul cumpărăturilor făcute de Black Friday, numărul reclamaţiilor pentru achiziţiile online a fost de 600 în 2017, iar în primele luni ale acestui an s-au înregistrat 150 de reclamaţii, cifrele fiind la nivelul Capitalei.
Pe al doilea loc ca pondere se află neîncadrarea în termenul legal la restituirea contravalorii (15%). Este urmată, la egalitate, de deteriorări ale produselor în timpul transportului (10%) sau lipsa verificării integrităţii produselor la livrare (10%). Alte cauze au avut procente sub 10%.