Opel, într-un scandal imens: mașinile pe care le va retrage de pe piață

de: Daniel Ștefan
16 10. 2018

Opel intră pe lista neagră a producătorilor auto care manipulează testele emisiilor poluante. În jur de 100.000 de autoturisme Opel diesel sunt chemate înapoi în service pentru revizii.

Încă un producător auto german a fost depistat că manipulează testele emisiilor poluante, iar frauda nu face decât să îngroape și mai mult viitorul mașinilor diesel.

Ministerul german al Transporturilor a fost informat la jumătatea lunii octombrie că mai multe vehicule marca Opel sunt echipate cu un dispozitiv (al cincilea depistat în Germania) de manipulare a testelor emisiilor de noxe și consum de carburant.

După cum știi, softul utilizat de producători este ilegal și are rolul de a furniza date incorecte despre cantitatea de noxe pe care o emit automobilele diesel, pentru a se încadra în parametrii legali.

„După ce, la începutul anului 2018, a fost descoperit al cincilea dispozitiv de manipulare, pe care Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto (KBA) l-a declarat ca fiind ilegal, există în prezent o audiere oficială al cărei obiectiv va fi impunerea unei retrageri obligatorii pentru modelele Cascada, Insignia şi Zafira. O rechemare oficială a aproximativ 100.000 de vehicule va fi demarată în scurt timp”, se arată în comunicatul de presă al Ministerului german al Transporturilor.

De aici se ajunge la concluzia că toți producătorii au manipulat, într-o formă sau alta, testele emisiilor poluante, iar scandalul Dieselgate nu se va sfârși până ce nu vor obliga companiile să renunțe definitiv la fabricarea mașinilor cu motorizare pe motorină.

Potrivit noilor standarde de poluare, chiar și dacă reduc mult emisiile, tot le va fi greu producătorilor să se încadreze în parametrii legali. Va fi imposibil să mai producă autoturisme diesel fără să încalce normele, dar asta nu va reduce poluarea emisă de mașinile pe motorină deja existente, atât autoturisme, cât și autoutilitare (mai ales acelea).

Scandalul Dieselgate a izbucnit în toamna lui 2015, după ce Agenţia americană pentru mediu (EPA) a acuzat grupul german Volkswagen că a echipat 11 milioane de autovehicule diesel, dintre care aproximativ 600.000 în SUA, cu un software capabil să falsifice rezultatele testelor de emisii.