14 iun. 2018 | 19:29

Volkswagen, amendă uriașă: cât costă scandalul Dieselgate

ACTUALITATE
Volkswagen, amendă uriașă: cât costă scandalul Dieselgate

Volkswagen a fost amendată cu 1 miliard de euro în urma scandalului emisiilor de carbon. Este cea mai mare amendă primită până acum de o companie germană, dar producătorul auto a acceptat plata amenzii, fără contestație.

Decizia juridică a fost impusă Volkswagen de către procuratura din Germania, care nu a menajat sub nicio formă unul dintre cei mai mari producători auto ai lumii. În felul acesta, se dorește încheierea cazului manipulării testelor emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor diesel.

Reprezentanții Volkswagen au declarat că își asumă responsabilitatea pentru așa-numitul scandal dieselgate și acceptă plata uriașei amenzi, fără vreo contestație: ”Volkswagen a acceptat amenda şi nu va face apel împotriva acesteia. În acest fel, Volkswagen îşi recunoaşte responsabilitatea pentru criza diesel”, scrie într-un comunicat al grupului auto.

Volkswagen este unul dintre cei mai mari producători auto din lume. Când a ieșit la iveală fentarea testelor pentru emisiile de poluare ale mașinilor lor, s-a creat așa un dezgust fără precedent, mai mult sau mai puțin înemeiat. Să fim serioși, e puțin probabil că doar Volkswagen a recurs la manipularea testelor, dar producătorul a recunoscut fapta pentru că au existat probe incriminatorii.

Scandalul manipulării testelor de poluare ale vehiculelor diesel a izbucnit în 2015, când Volkswagen a recunoscut în Statele Unite ale americii că a instalat pe acestea software-uri ilegale pentru a reduce emisiile în timpul testelor.

Volkswagen a promis miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe deţinătorii de autovehicule diesel din SUA. Însă, până acum, a refuzat să adopte o măsură similară pentru cele 8,5 milioane de vehicule din Europa implicate în acest scandal, din cauza diferenţelor existente în legislaţa fiecărei țări.

Pe atunci, clienții au început să arate cu degetul spre producătorul auto german și s-au miunat și extaziat pentru că era de necrezut cum puteau să fie păcăliți de mașina nemțească. În România cel puțin, a fost un scenariu ipocrit în societate cu privire la acest aspect.

Se emiteau acuzații de parcă toți țineau cont de nivelul de poluare atunci când cumpărau o mașină și fix la acest aspect au fost trași în piept. Oricum, nu ceea ce cred clienții a fost important, ci evidențele care au arătat că se fac înșelătorii și la case mai mari.