Nintendo a redevenit relevantă datorită ultimei console de gaming

de: Alexandru Puiu
29 04. 2018

În ultima săptămână, mai multe companii din tech și-au publicat rezultatele financiare pe primul trimestru al acestui an. Dintre toate, Nintendo s-ar putea să fi înregistrat cea mai mare creștere a profitului.

Nintendo Switch continuă să demonstreze în fiecare lună că japonezi se pricep și acum să realizeze console inovative cu abilități impresionante. După eșecul răsunător înregistrat cu Nintendo Wii U, puțini au crezut că bătrânul gigant va mai reuși vreodată să-și revină. Cea mai răsunătoare dovadă a revenirii a devenit publică odată rezultatele financiare pe primul trimestru al acestui an.

Nintendo a comercializat 15 milioane de console Switch în primul an de disponibilitate. Respectiva valoare a depășit cu mult estimările inițiale pentru consola care încerca să vină la înaintare cu un concept nemaiîntâlnit. Nintendo Switch este singura consolă care se pretează în egală măsură pentru gaming în confortul căminului pe un TV de mari dimensiuni, cât și în deplasare, pe tren, avion sau în cafeneaua de la colț de stradă.

Consola a fost disponibilă începând cu luna martie a anului trecut. În aprilie, oficialii companiei au estimat că vor comercializa 10 milioane de dispozitive în 12 luni. Estimarea a crescut la 14 milioane în octombrie și la 15 milioane în ianuarie.

Ultima valoare s-a dovedit a fi cea adevărată. Între timp, numărul a mai crescut. La finele primului trimestru fiscal au plecat de pe rafturile magazinelor 17,79 milioane de unități. Ca și referință, în cei cinci ani de disponibilitate, consola anterioară, Wii U s-a vândut în 13,56 milioane de exemplare.

În această perioadă, încasările Nintendo au crescut cu 116% până la 9,66 miliarde de dolari. Profitul efectiv a fost de 1,62 miliarde de dolari pe ultimul an fiscal, cu 505% mai mult decât pe anul anterior. Când vine vorba de jocuri, Super Mari Odyssey s-a comercializat în 10 milioane de copii, Mario Kart 8 Deluxe în 9 milioane de copii, iar Splatoon 2 în 6 milioane de copii. Un alt succes surprinzător înregistrat de companie a fost SNES Classic Edition, un gadget pentru melancolici care s-a vândut în 5 milioane de unități.

În privința pronosticurilor pe următoarele 12 luni, oficialii companiei estimează că vor mai vinde 20 de milioane de console Switch, o creștere cauzată de familii noi de accesorii care vor extinde semnificativ publicul căruia se adresează gadgetul.