Cum vrea McDonald’s să facă hamburgeri falși

de: Bianca Prangate
18 12. 2018
Impossible Foods

McDonald’s a început să ia în considerare posibilitatea de a vinde hamburgeri cu carne sintetică, pe lângă produsele cu care a schimbat istoria fast-food-ului.

Informația vine de la vice-președintele de strategii McDonald’s, Lucy Brady, care a vorbit în timpul summit-ului Most Powerful Women Next Gen, organizat de Fortune. „Proteinele bazate pe plante sunt ceva ce avem în vedere”, a zis Brady.

McDonald’s nu ar fi primul lanț fast-food care introduce o opțiune vegetariană în meniu. Burger King oferă, de exemplu, un hamburger vegetarian de câțiva ani.

Încă nu se știe dacă McDonald’s va adopta un burger vegetarian deja existent, precum cel vândut de Impossible Foods, sau dacă va crea unul propriu. Din moment ce lanțul fast-food caută să aibă mereu prețuri cât mai mici, e posibil ca varianta de la Impossible Foods să iasă din discuție, din moment ce o singură chiftea vegetariană costă trei dolari.

Dincolo de hamburgerii vegetarieni creați din plante, există și posibiliatea de a crea hamburgeri din carne sintetică. La urma urmei, protejarea animalelor și găsirea unor metode inovative de a imita carnea au devenit ceva foarte important.

În ultimele decenii, alternativele pentru carne au evoluat de la chifteluțe de soia la burgeri sintetici.

Un pas important a fost făcut în 2013, când un proiect finanțat de Serghei Brin, cofondatorul Google, care avea drept scop crearea unui hamburger sintetic, a fost dus la bun sfârștit. Hamburgerul a fost creat cu ajutorul celulelor stem extrase din muşchiul de vacă. Acestea au fost apoi trecute într-un mediu de creştere, unde au început să se îmbine.

„Celulele fac toată treaba, trebuie doar să le oferim condiţiile propice“, a explicat atunci Dr. Mark Post, creierul din spatele proiectului. Josh Schonwald, jurnalist în domeniul culinar din Chicago, a fost de acord că gustul general era acela de carne, dar că se simțea puțin lipsa grăsimii.