De ce românii cu mașini noi trebuie să le înmatriculeze urgent

de: Daniel Ștefan
23 08. 2018

Chiar dacă ți-ai cumpărat în ultimele luni o mașină nouă Euro 6 și ai primit numere roșii pentru 90 de zile, trebuie să o înmatriculezi de urgență. De la 1 septembrie, va fi interzis să o mai înscrii în circulație.

Mai ai doar câteva zile la dispoziție să-ți înscrii mașina în legalitate, altfel, chiar dacă este nouă, nu o vei mai putea înmatricula. De la 1 septembrie, nicio mașină nouă nu va mai fi omologată după norma veche.

Dacă ai cumpărat în ultimele luni un autoturism Euro 6 sau un microbuz de pasageri, trebuie să ajungi până la 1 septembrie la Registrul Auto Român (RAR) pentru a rezolva problema.

Cel mai mai mare dezavantaj este pentru șoferii care au primit o carte de identitate prin lunile iunie sau iulie, dar nu merg să o înmatriculeze imediat pentru că au primit numere roșii pentru o perioadă de 90 de zile.

Pentru că e vară, oamenii au plecat probabil în vacanță, dar, dacă nu se întorc până la 1 septembrie, riscă să rămână cu mașina neînmatriculată, chiar dacă este nouă și respectă normele (dar pe cele vechi).

Schimbarea radicală a legislației se datorează scandalului Dieselgate, după ce mai mulți șoferi au fost păcăliți cu privire la cantitatea emisiilor poluante. Din acest motiv, sistemul vechi de omologare se va schimba mai curând decât te-ai fi așteptat.

Dacă până acum erai obișnuit cu normele de poluare Euro 4 sau 5, acestea au devenit de domeniul trecutului din punct de vedere legal. Norma actuală este Euro 6, dar se dorește trecerea cât mai rapidă la Euro 7.

Ce se întâmplă cu celelalte standarde, considerate inferioare? Sunt lăsate așa cum sunt deocamdată, întrucât sunt prea multe, iar presiunea legislativă este pusă tocmai pe cei cu Euro 6 (momentan).

La Direcțiile de Înmatriculări s-au format deja cozi imense, iar până pe 31 august sunt așteptate în jur de 30.000 de persoane fizice și juridice, Deocamdată, doar 3.000 au primit actele de înmatriculare.

Noile reglementări îi afectează și pe vânzătorii care încă mai au pe stocuri mașini care trebuie înmatriculate. Dealerii spun că acest lucru va scădea valoarea de piață a autoturismelor și nu le vor mai putea vinde prin programul Rabla pentru că sunt considerate second-hand odată ce au fost înmatriculate chiar și o singură dată.

Vestea bună vine pentru client, care ar putea să cumpere mașina mai ieftin, deoarece vânzătorii sunt nevoiți să le scadă prețul, ca să scape de ele mai repede, de cât mai multe, într-un termen atât de scurt.