Pregătiri pentru GDPR: Euroweb și-a anunțat strategia pentru România
Compania Euroweb România a anunțat alinierea întregului portofoliu de servicii cloud la cerințele GDPR. Regulamentul european va intra în vigoare la 25 mai 2018.
Euroweb susține că a intrat în linie dreaptă cu testele pentru mai multe soluții de securitate. Și-a propus ca toate serviciile furnizate prin cloud să fie conforme cu reglementările GDPR. Totodată, compania le oferă suport clienților săi în implementarea măsurilor impuse de GDPR.
Costul mediu pentru o firmă cu mai puțin de 50 de angajați în vederea alinierii la cerințele GDPR este de aproximativ 5.000 de euro. Bugetul acoperă auditul de conformitate GDPR, planul de măsuri necesare, dar și echipamentele de securitate informatică (router VPN, soluții antivirus pentru endpoint-uri etc.) Euroweb vine în întâmpinarea firmelor cu soluții de securitate de ultimă oră (soft/hardware) în cadrul unor abonamente lunare competitive.
Serviciile cloud oferite de Euroweb se adresează oricărui tip de client, indiferent de mărime sau de domeniul de activitate. Reprezentanții companiei estimează că aproape jumătate din firmele românești nu sunt pregătite momentan pentru GDPR.
„O companie poate economisi pâna la 15% dacă va opta pentru serviciile EuroWeb în vederea alinierii la condițiile de securitate impuse prin GDPR. Contractarea ca serviciu face ca impactul financiar să fie mai ușor de suportat și să nu afecteze planurile de dezvoltare. Totodată, clienții își reduc riscul unor pierderi cauzate de lipsa de protecție împotriva atacurilor cibernetice și de scurgerile interne de informații confidențiale”, a afirmat Mihai Gropoșilă, director comercial Euroweb România.
GDPR, demersul pentru protejarea datelor utilizatorilor
Regulamentul European privind Protecția Datelor (GDPR) este prima reglementare completă cu privire la protecția datelor emisă în ultimii 20 de ani. Extinde definiția datelor cu caracter personal prin adăugarea de date care ar putea fi combinate cu alte date ușor accesibile pentru a identifica o persoană.
Prin urmare, identificatorii online și de pe dispozitive, ID-urile cookie-urilor, adresele IP și informațiile despre locație sunt considerate date cu caracter personal. Mai mult, datele genetice și biometrice sunt acum clasificate drept date personale „sensibile”.
Operatorii economici trebuie să implementeze măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate pentru protecția acestor date (de exemplu, pseudonimizarea și criptarea datelor, integritatea, disponibilitatea și rezistența sistemelor și serviciilor de prelucrare etc.)