Femeile cheltuie mai mulți bani aiurea în jocuri video pe telefon

de: Alexandru Puiu
21 08. 2018

Un studiu recent atrage atenția asupra unei statistici îngrijorătoare referitoare afinitățile femeilor pentru achiziții in-app în jocuri video.

În trecut, jocurile video reprezentau o activitate asociată mai ales cu persoanele de sex masculin. Odată cu explozia jocurilor de mobil, se pare că femeile nu doar că se joacă surprinzător de mult, dar au tendința să facă mai multe cheltuieli din acest hobby din cauza microtranzacțiilor. Un raport detaliat pe marginea acestui trend a fost publicat de compania Liftoff.

Comparativ cu bărbații, femeile sunt cu 79% mai suscepitibile să se arunce la achiziții in-app. Motivele sunt multiple, dar de cele mai multe ori, este vorba de o lipsă de răbdare pentru a evolua într-un joc prin metode tradiționale. Deși majoritatea jocurilor moderne includ microtranzacții, ele sunt de format free-to-play și le poți parcurge fără să cheltui vreun ban.

După instalarea unei aplicații, 16,7% dintre femei fac cel puțin o achiziție in-app. Raportul este menit ca o încurajare pentru dezvoltatori, ca aceștia să se concentreze mult mai mult în viitor pe acest segment de piață.

De la un an la altul, femeile sunt mult mai tentate să cumpere diverse artificii digitale din jocuri video. Pentru a ajunge la această concluzie, analiștii de la Liftoff au comparat datele obținute din 350 de aplicații mobile între iunie 2017 și mai 2018. După aceea, le-au cumpărat cu date obținut în condiții similare între 2016 și 2017. Concluzia a fost că investițiile în microtranzacții s-au dublat pentru femei.

Încercând să facă o comparație între gamerii pe iPhone și cei pe Android, același studiu a scos la iveală o informație foarte interesantă. Deși posesorii de terminale cu sistemul de operare al Google sunt convinși mai ușor să facă o mică investiție in-app, pe termen lung, utilizatorii de iOS cheltuie mai mulți bani.

La nivel global, asiaticii sunt cei mai zgârciți când vine vorba de achiziții in-app. Din acest motiv, accentul se va pune mai mult pe gamerii din Europa, Rusia, Orientul Mijlociu și Africa.