Facebook explică parteneriatele prin care ți-a oferit datele personale altora

de: George Stanciu
20 12. 2018

Facebook ți-a oferit datele personale ”pe tavă” către zeci de companii, iar după descoperirea acestei întâmplări, rețeaua socială vine cu explicații.

Echipa de PR a celor de la Facebook lucrează din greu pentru a repara imaginea companiei, doar că pare că oamenii de acolo au de făcut un efort interminabil. De data asta, însă, rețeaua n-a mai așteptat zile sau săptămâni ca să vină cu un răspuns, ci l-a oferit la câteva ore după aflarea informațiilor. Evident, Facebook neagă orice aspect negativ al întâmplării.

Aici nu e vorba doar de Facebook, însă. Și celelalte companii care s-au trezit implicate în această controversă au reacționat imediat și s-au distanțat de scandalul actual. Toate firmele insistă că nu au citit mesaje private și că nu au cerut rețelei sociale permisiunea de a face asta.

Facebook explică situația și spune că era vorba despre o funcție experimentală, la care s-a renunțat acum trei ani, contrar informațiilor de la New York Times. Funcția era limitată la trimiterea, primirea și ștergerea de mesaje pe Spotify și Netflix. Pentru ca platformele să poată face asta, aveau nevoie de acces la mesajele și prietenii utilizatorilor.

Facebook infirmă ideea că ar fi oferit datele utilizatorilor către acești terți. Nici nu era nevoie să mai ofere datele, având în vedere că au oferit acces la acestea.

Din păcate, putem doar să credem pe cuvânt companiile și declarațiile acestora. De la Netflix am primit o astfel de declarație, pe care am adăugat-o în articolul original, disponibil aici.

Situația curentă prezintă una dintre noile probleme ale serviciilor actuale. Platformele interconectate devin din ce în ce mai populare, iar utilizatorii acceptă permisiunile necesare fără să se gândească prea mult la consecințe.