Încă o metodă prin care Facebook abuzează de Instagram și de tine

de: Florin Cașotă
05 10. 2018

Cum va exploata Facebook și mai mult Instagram? Simplu, printr-o nouă funcție care-ți va face istoricul deplasărilor tale (locațiilor) disponibil rețelei sociale.

Asta înseamnă că Instagram va colecta coordonatele tale GPS chiar și atunci când nu folosești aplicația, iar asta va ajuta Facebook să-ți livreze și mai multe reclame bazate pe acest istoric.

Practic, Facebook va putea vedea exact pe unde te afli și pe lângă ce locuri ai trecut astfel încât să-ți poată da reclame la cafea, dacă ai trecut pe lângă Starbucks și la haine atunci când ești într-un H&M.

Asta este încă o încercare a Facebook de a mai scoate niște bani de la Instagram și probabil unul dintre motivele pentru care fondatorii Instagram și-au dat demisia. În locul lor, la conducerea companiei a venit Adam Mosseri, vicepreședinte al News Feed Facebook și un prieten bun al lui Mark Zuckerberg.

Reamintesc că rețeaua socială a fost amendată de Comisia Europeană cu 122 de milioane de dolari pentru că nu și-a respectat promisiunea de a nu extrage datele din WhatsApp și Instagram și de a nu le monetiza.

Un reprezentant a declarat că nu a făcut nicio actualizare la setările de locație. „Lucrăm la multe idei, iar unele sunt testate și nu sunt implementate, iar altele sunt lansate. Acum, Instagram nu memorează locurile în care ai fost. Când vom face modificări vom anunța publicul”.

Imaginile scoase din cod de către Jane Manchun Wong ne arată că lucrează la o astfel de idee, dar încă nu a lansat-o.

Surse din interiorul companiei au declarat pentru Techcrunch că fondatorii Instagram au demisionat din cauza tensiunilor mari cu Mark Zuckerberg cauzate de scăderea puterii celor doi în deciziile asupra viitorului aplicației.

Kevin Systrom s-a certat cu Zuckerberg despre cum Instagram ar trebui să contribuie la succesul Facebook, mai ales în rândul tinerilor care au început să-și ștergă conturile.