Cum te hărțuiește Facebook să te întorci pe site dacă vrei să renunți
E destul de simplu să-ți renunți la Facebook, din punct de vedere tehnic, dar până ajungi acolo și ceea ce faci după sunt adevăratele probleme.
Henry Grabar a luat o pauză de Facebook, începând cu 6 iunie. Acesta spune că n-a fost ceva intenționat, doar că nu a avut parola la îndemână și a avut acces la un telefon și un calculator nou. Facebook, însă, a încercat să-l aducă înapoi, prin mesaje din ce în ce mai agasante.
Rețeaua socială i-a trimis în nouă zile 17 emailuri ca să îl anunțe ce ratează pentru că nu e pe site. Mesajele au început pe 8 iunie, cu două informări cu privire la Eddie, care a postat două fotografii, la șase ore distanță. Eddie era un prieten din copilărie al lui Henry, dar mesajele n-au fost suficient de convingătoare ca să-l aducă pe cel din urmă înapoi pe site.
Facebook a continuat a doua zi cu un email: ”480 de oameni au dat like la o postare din grupul X”, iar o oră mai târziu, a urmat un mesaj similar, cu ”88 de oameni au dat like la o postare din grupul Y”. După altă zi, acesta a primit un alt mail, ceva mai vag ”vezi despre ce mai vorbesc oamenii în grupul Z”. După doar 35 de minute, a urmat un nou mail, despre Rebecca și noua fotografie adăugată de ea.
Și pe 11, dar și pe 12 iunie a primit mesaje similare, cel din urmă venind la ceva vreme după miezul nopții. La prânz, a primit un mesaj cu ”5 oameni au dat like la o postare din grupul X”. Mesajele primite au început să fie din ce în ce mai neinteresante. Într-unul, Grabar era întrebat ”dacă a văzut comentariul lui Catherine la propriul status”, iar în altul era întrebat același lucru, doar că acum era vorba de Joshua.
Pe 14 iunie, a mai sosit un mail despre un status nou, pe 15 despre un share la un video, iar pe 16 iunie, a sosit un mesaj din care Henry alfa că doi oameni au dat like la o postare.
Facebook vrea cu orice preț să-i rămâi alături după ce renunți la el, așa că pare că va face tot ceea ce poate pentru asta. Totuși, cel mai probabil, va reuși doar să te enerveze.
Grabar nu e singurul care s-a îndepărtat de Facebook. Doar 51% dintre adolescenții americani mai folosesc platforma, față de 71% în 2015. Procentajul celor care spun că aceasta e rețeaua socială preferată a scăzut drastic, de la 41% în 2015 la 10% în prezent.