Facebook te poate asculta oriunde, zice denunțătorul Cambridge Analytica
Christoper Wylie, omul care a vorbit lumii despre Cambridge Analytica și exploatarea Facebook, are încă o declarație „bombă”. El susține că rețeaua socială te poate asculta oriunde.
Această scurtă teorie a conspirației nu-i nouă. De câțiva ani, Facebook e bănuită că-ți ascultă microfonul ca să știe ce reclame să-ți livreze. Wylie, proaspăt devenit guru într-ale Facebook, a afirmat în timpul unei audieri în parlamentul britanic că nu-i doar conspirație, ci rețeaua socială chiar face asta.
Damian Collins, membru al parlamentului britanic, l-a întrebat pe denunțătorul Cambridge Analytica dacă este întrucâtva reală conspirația asta. „Unii oameni ar spune că nu, că nu e posibil. Că sistemul Facebook e mult prea bun la a ști de ce anume ești interesat [pe baza istoricului tău”, a spus Collins.
Wylie a fost destul de tranșant: nu doar că Facebook face asta, din ce știe el, dar și alte aplicații înregistrează audio, ca să contextualizeze mediul. „Astfel, de exemplu, să facă diferența între privitul la televizor versus că ești într-un loc aglomerat versus că ești la muncă”, a afirmat denunțătorul Cambridge Analytica. „Nu e vorba de ascultat utilizatorii ca să știe ce spui, că nu procesează limbajul. Asta ar fi dificil de făcut. Dar fac asta ca să înțeleagă mediul în care ești ca să îmbunătățească reclamele pe care le afișează”, a explicat acesta.
Astfel, aplicațiile Facebook – dar și de la alții, conform lui Wylie – fac asta ca să știe ce reclamă livrează și când.
[readmore]
În mai 2014, Facebook a anunțat funcționalitatea „Identify TV and Music”, prin care putea folosi microfonul de pe telefonul tău ca să identifice ce muzică asculți sau la ce emisiuni TV te uiți, apoi să-ți dea informațiile contextualizate.
În 2016, o profesoară din America a spus că Facebook îi ascultă conversațiile, ca să-i livreze reclame.
În 2017, utilizatorul PJ Vogt a primit un reply pe Twitter în care un utilizator s-a plâns că discuțiile îi sunt ascultate și primește reclame.
În acest context a intervenit cu o poziție oficială Rob Goldman, reprezentat Facebook și responsabil de reclame. „Mă ocup de reclamele de pe Facebook. Nu folosim – și niciodată n-am folosit – microfonul pentru reclame. Nu e adevărat”, a spus Goldman. Snopes, publicație specializată în demontat mituri și știri false, a explicat că e cel mai probabil falsă o astfel de impresie.