Facebook are pierderi masive din cauza problemelor pe care le-a făcut

de: George Stanciu
26 07. 2018

Facebook părea de neclintit după toate scandalurile din care ai aflat că datele tale personale ajung la tot felul de companii dubioase, însă realitatea e alta acum.

Compania a oferit detalii despre situația financiară din al doilea semestru al anului, iar înainte de anunț, acțiunile ajunseseră la un record de 217.5 dolari / acțiune. După anunț, însă, acțiunile s-au prăbușit la 172 de dolari / acțiune.

Ca să îți faci o idee mai bună despre această cădere: Facebook a pierdut cam 123 de miliarde de dolari în două more, mai mult decât valorează o bună parte din companiile din lume. Sunt câteva motive pentru care acțiunile au picat astfel, iar primul îl reprezintă creșterea din ce în ce mai lentă.

Numărul de utilizatori lunari a avut o creștere slabă, dar și mai slabă a fost creșterea numărului de utilizatori activi zilnic. Facebook a încercat să mascheze această stagnare a creșterii, însă pare că n-a avut foarte mult succes.

În Europa, numărul de utilizatori chiar a scăzut, de la 377 la 376 de milioane, iar în SUA și în Canada a rămas ”blocat” la 241 de milioane de oameni. Veniturile Facebook au crescut în acest semestru, dar David Wehner, CFO, a avertizat că trendul se va transforma într-o scădere de-a lungul viitoarelor trimestre.

Și introducerea de Stories pare să afecteze Facebook, deoarece advertiserii nu sunt atât de dornici să facă schimbarea către acest tip de conținut. Sheryl Sandberg, COO al companiei, spune că Facebook încă nu știe dacă Stories vor putea fi monetizate la fel ca news feed-ul. Deși există unele avantaje, există și o mulțime de lipsuri ale acestora în comparație cu reclamele clasice.

Firește, ultimul și poate unul dintre motivele cruciale pentru scăderea Facebook îl reprezintă temerile cu privire la intimitatea pe platformă. GDPR i-a forțat pe Facebook să schimbe modul de operare, iar Wehner dă vina pe acest regulament pentru pierderea de utilizatori în Europa.

Rețeaua socială se străduiește să facă tot felul de schimbări care să-i bucure pe utilizatori, însă momentan pare că n-a găsit rețeta, al cărei ingredient secret ar putea fi chiar renunțarea la platformă.