Dacia Logan și Sandero, amenințate de o decizie radicală a Renault

de: Daniel Ștefan
05 09. 2018

Renault Group a decis să nu mai vândă pe piața din afara Europei autoturisme Dacia rebranduite. Sunt avute în vedere Dacia Logan și Dacia Sandero.

Laurens Van den Acker, vicepreședintele departamentului de design al Renault Group, a declarat la salonul auto de la Moscova că se va renunța la comercializarea modelelor Dacia Logan și Dacia Sandero pe piețele din Rusia și din Brazilia, dar și pe alte piețe din afara Europei.

„Ținta mea este să avem o gamă globală a Renault”, a spus Van den Acker la Moscova, nemulțumit de faptul că unele modele Renault sunt, de fapt, mașini Dacia rebranduite: „Vreau să opresc acest lucru”, a vrut el să clarifice.

Totuși designerul nu a menționat că, anul trecut, cel mai vândut model al companiei Renault Group la nivel global a fost Sandero, cu 501.258 de exemplare, care înseamnă 13% din totalul vânzărilor Renault Group. Modelele fabricate pe platforma Dacia (Logan, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker) au totalizat 1,3 milioane de unități, aproximativ 35% din vânzările companiei.

În Rusia, Renault vinde atât modele Dacia cu sigla Renault, cum este Duster, cât și modele locale, dezvoltate pe aceeași platformă Dacia, cum este Kaptur, un SUV care folosește componentele Duster, dar are aspectul lui Captur de pe piața din Europa. Cel mai nou model dezvoltat pe acest sistem este Arkana, pe care Renault l-a prezentat la Moscova la sfârșitul lunii august. Dar, deși este construită pe platforma Duster și folosește componente ale acestuia, Arkana este net superioară mașinii românești.

Modelele Dacia vor fi înlocuite în portofoliul mărcii Renault după ce vor fi lansate noile generații ale Logan și Sandero. Singura excepție va fi Duster, care va rămâne în catalogul Renault pe piețele unde acesta se vinde sub marca franceză. „Este una din mașinile noastre cele mai vândute” (da, alături de Sandero și Logan, de asemenea).

Probabil, brandul francez a ajuns la concluzia că Dacia câștigă prea mult de pe urma Renault în afara Europei și se dorește ca marca românească să-și conștientizeze limitele, atât timp cât nu se poate extinde în mod independent. De aici, înțelegem că Renault vrea să fie tratată la fel ca marile branduri auto, nu ca bunul samaritean, care ajută și producători din Lumea a Treia. Era doar o chestiune de timp până ce Renault avea să facă o astfel de mișcare.