Bose s-a apucat de ochelari deștepți și, surprinzător, se aud foarte bine

de: Alexandru Puiu
06 12. 2018

În ultimul an, Bose și-a extins portofoliul de produse într-o direcție interesantă, întâi cu căștile dedicate facilitării somnului – Bose Sleepbuds, iar acum cu ochelarii pentru realitate augmentată – Bose Frames.

Sunt multe motive pentru care ai fi putut să dezvolți o fascinație pentru Bose de-a lungul anilor. Când vine vorba de soluții audio, americanii au unele dintre cele mai multe patente. De exemplu, Bose a inventat tehnologia de noise cancelling (anulare activă a zgomotului de fond). Acesta este și motivul pentru care căștile lor sunt în permanență în top.

În acest caz particular, nu este însă vorba de câști sau boxe, ci de ochelari optimizați pentru realitate augmentată în format audio. Ideea poate părea un pic ciudată, dar ochelarii arată mai mult decât decent și, din câte se pare, oferă o experiență audio foarte bună. Este însă important de reținut că sunetele din ochelarii le vei auzi doar tu, dar prin conducție osoasă, nu prin câști in-ear. Această tehnologie în particular, nu este nouă, dar implementarea celor de la Bose s-ar putea să fie cea mai interesantă de până acum.

Bose Frames vor ajunge în magazine în luna ianuarie a acestui an la un preț de 200 de dolari. Vor fi disponibili în două tipuri de design, pătrățoși – Alto (apropiați de Ray Ban Wayfarrer) și și rotunzi – Rondo (similari cu familia Aviator). Din păcate, funcționalitatea inițială pe care ți- vor pune la dispoziție producătorii nu este foarte stufoasă.

Aceasta va fi actualizată în timp prin actualizări de firmware și prin aplicațiile pe care ți le vei instala pe mobil.

În prima fază, ochelarii vor fi utili pentru ascultat muzică, preluat apeluri și interacționat cu asistentul tău virtual preferat. În acest ritm, ar trebui să te bucuri de 3,5 ore de audiție. În funcție de efortul dezvoltatorilor și de interesul pentru această categorie de produse, abilitățile lor vor fi amplificate cândva în 2019.

Din acest punct de vedere, poți defini gadgetul în forma actuală ca fiind dedicat dezvoltatorilor. Evoluția sa va fi probabil dictată și de vânzări.