Autentificarea în doi pași pe Facebook vine la pachet cu spam supărător
Facebook, cea mai mare rețea de socializare de pe întregul mapamond nu mai are de mult timp o imagine bună pe internet. Faptul că a început să-și agreseze utilizatorii cu SMS-uri nedorite, nu ajută.
În ultimele 24 de ore, au început să facă înconjurul lumii detalii despre o particularitate foarte agresivă a modului în care funcționează autentificarea în doi pași pe Facebook. Nu este foarte clar dacă este un bug sau o ”greșeală intenționată”, dar comportamentul popularei platforme online este cel puțin bizar. Pentru ca situația să fie și mai gravă, problema pare să existe de foarte mult timp, dar nu a fost mediatizată până la această oră.
Printr-o serie de postări pe Twitter, Gabriel Lewis, un inginer software din SUA a început să detalieze modul absurd prin care Facebook a început să-i livreze notificări prin SMS pe numărul de telefon asociat autentificării în doi pași. În teorie, respectivul număr ar trebui folosit doar pentru recepționarea unui cod suplimentar pe care să-l tastezi în browser sau în aplicația de mobil, pe lângă parola tradițională, în momentul în care încerci să te autentifici de pe un dispozitiv nou.
Dacă asta nu era suficient ca să-ți ridici întrebări despre practicile Facebook, în momentul în care individul cu pricina a răspuns la mesajele de notificare cu Stop sau Please stop (Te rog oprește-te), răspunsurile sale au apărut ca postări pe pagina personală de Facebook (sic). Ca referință, există niște practici adoptate la nivel internațional referitoare la marketingul prin SMS și orice entitate este obligată să nu-ți mai trimită mesaje dacă răspunzi cu textul stop.
Cei de la The Verge au recreat fenomenul ciudat cu ușurință, demonstrând că scenariul detaliat de Lewis nu este un caz izolat. Din câte se pare, situația neplăcută se aplică și în cazul Instagram și nici o persoană dintre cele afectate de problemă nu a optat pentru activarea notificărilor prin SMS. Cei de la Facebook au dat o declarație pe marginea subiectului, dar au insistat pe faptul că permit utilizatorilor să-și personalizeze notificările. Nu au menționat dacă fenomenul detaliat mai sus reprezintă un comportament intenționat din partea platformei sau o greșeală nefericită.