Youtube renunță la adnotări pentru a face loc unor funcții mai prietenoase
Youtube mai vine cu încă o schimbare. Dacă tocmai ce anunțase că renunță la spoturile publicitare de 30 de secunde, Google ne aduce la cunoștință faptul că va renunța la încă o funcție enervantă- adnotările care nu făceau decât să ne distragă de la conținutul unui clip video.
Adnotările erau, în general, folosite de cei care urcau un videoclip pe pagină, pentru a face trimitere la un material asemănător sau ele puteau reprezenta o cale la care creatorii apelau pentru a-și corecta greșelile expuse în clip. Însă compania a sesizat că există câteva probleme în ceea ce privește buna funcționare a adnotărilor în aplicația de pe mobil, conform Engadget. Din acest motiv, Google este de părere că alte funcții, precum Ecranele de final (care îți permit să afișezi la finalul unui videoclip tot felul de elemente prin care să-ți promovezi pagina: trimiteri la alte clipuri, la alte pagini deținute pe canalele de socializare și așa mai departe) și Cardurile (o funcție care îți permite să faci trimiteri la clipuri și site-uri în orice moment al video-ului) sunt mai de folos pentru mobil și înlocuiesc cu succes adnotările.
Mișcarea din partea Youtube nu are la bază doar sesizarea faptului că majoritatea utilizatorilor se folosesc de aplicația de pe mobil (deși acesta este unul dintre motivele principale), ci și faptul că adnotările și-au pierdut destul de mult din faimă în ultima perioadă, și tot mai puțini creatori apelează la ele.
Google consideră că o astfel de schimbare nu poate fi decât binevenită, mai ales pentru că mai mult de 60% dintre utilizatori se folosesc de aplicația Youtube de pe mobil și nu au acces la adnotări. În plus, compania susține că Ecranele de final și Cardurile generează mai multe click-uri și ele pot fi create mult mai rapid și mai eficient decât adnotările.
Deși utilizatorii vor îndrăgi cu siguranță această strategie, care va fi implementată începând cu data de 2 mai, nu toți creatorii de clipuri video vor primi această modificare cu brațele deschise. Și asta pentru că multe dintre paginile de pe Youtube se folosesc de adnotări într-o multitudine de moduri creative, iar unele se bazează în întregime pe sistemul de adnotări.