Instagram depășește unul dintre cele mai importante recorduri de popularitate

de: Alexandru Puiu
27 04. 2017

Nu ar trebui să vină ca o surpriză majoră creșterea numărului de utilizatori pe Instagram, dar nu se aștepta nimeni la asemenea recorduri.

Facebook are câteva afaceri foarte profitabile pe care a decis să le lase independente. Mulți utilizatori nici nu știu că Instagram sau WhatsApp sunt companii Facebook, iar Mark Zuckerberg deține și Oculus, gigantul din domeniul realității virtuale. Din acest motiv, deși impresia generală este că Instagram tinde să devină un concurent foarte serios pentru Facebook, în realitate, aceleași buzunare au de profitat.

În orice caz, sunt noi motive de celebrare în curtea Facebook. La doar câteva săptămâni după ce am aflat că numărul utilizatorilor de Facebook Messenger a depășit 1,2 miliarde, ni se aduce la cunoștință faptul că și Instagram își continuă trendul ascendent de atragere a utilizatorilor noi.

Foarte mulți utilizatori care s-au plicitisit de Facebook sau sunt mai încântați de politica de partajare a conținutului foto din Instagram au participat activ la atingerea acestui număr impresionant. În mod oficial, Instagram a anunțat atingerea pragului de 700 de milioane de utilizatori printr-o postare pe blogul companiei. Această realizare este cu atât mai importantă cu cât apropie rețea socială de valoarea astronomică de un miliard.

Cel mai fascinant aspect al anunțului constă în ritmul de creștere. Deși ar fi trebuit să devină din ce în ce mai dificil să atragi utilizatori noi, din câte se pare, ultima sută de milioane de utilizatori s-au înscris pe Instagram ,,mai rapid ca niciodată.” Motivul este cât se poate de simplu și are legătură cu ritmul incredibil de alert în care sunt introduse funcții noi pe Instagram. Chiar și dacă multe dintre noutățile introduse în ultimele luni par a fi împrumutate din manualul Snapchat, aceste detalii contează mai puțin dacă rețeta funcționează. În final, realitatea este cât se poate de simplă. Din câte se pare, nu ne putem abține să partajăm fotografii și clipuri video pe rețele sociale, iar Facebook are cel mai mult de câștigat din acest apetit.