Google te scapă de cele mai enervante reclame. Ce pregătește pentru Chrome

de: Nicoleta Apostol
26 12. 2017

Google a anunțat data de lansare a următorului serviciu care-ți vor bloca anunțurile enervante de pe cel mai popular browser, Chrome.

Din 15 februarie, cea mai mare companie de publicitate de pe internet va începe să blocheze anunțurile în browserul Ghrome. Google a anunțat planul de blocare a anunțurilor la începutul acestui an, într-un post pe blog, intitulat: ”Construirea unui web mai pun pentru toată lumea”. Strategia gigantului este de a lupta împotriva blocării anunțurilor, devenind o companie care va avea mai mult control asupra procesului de blocare a anunțurilor.

În timp ce majoritatea extensiilor blochează toate anunțurile, cea a lui Google le va bloca doar pe cele  considerate ”inacceptabile” de Coaliția pentru Anunțuri Bune, un grup din industrie, printre care se regăsesc Facebook și Google. Cu un browser web major, o platformă de publicitate și un loc în coaliția de anunțuri, Google poate ajuta la direcționarea cerințelor, se va asigură că cele proprii sunt conforme și va bloca orice agenție de publicitate concurentă, care nu aderă la noile reglementări dictate de gigant.

Coaliția are nenumărate exemple de anunțuri inacceptabile. Acestea sunt lucruri ca redarea automată a anunțurilor video cu sunet, anunțurile interstițiale cu numărătoare inversă și anunțuri mari “lipicioase”. Chrome va bloca numai anunțuri ca acestea, permițând în același timp anunțuri mai puțin enervante.

Blocarea anunțurilor pe site este o propunere de genul “totul sau nimic”. Dacă un site rulează un singur anunț executat în afara cerințelor, acesta va avea toate anunțurile blocate, chiar și cele care nu sunt ofensatoare. Site-ul Google “Ad Experience Report” va permite raportarea și revizuirea anunțurilor inacceptabile. Odată raportate, dezvoltatorii web au 30 de zile pentru a curăța un site sau pentru a face față blocării anunțurilor de la Chrome.