Facebook te va stresa în clipuri cu reclame de care nu poți scăpa

de: Alexandru Puiu
16 12. 2017

Facebook a pus din ce în ce mai mult accent în ultimii ani pe clipuri video, iar acum le va monetiza din ce în ce mai agresiv cu reclame.

Nu trebuie să dai scroll de două ori prin News Feed pentru a vedea unul sau două clipuri menite să-ți atrag privirea. Nici măcar nu contează că unele sunt publicate de diverse companii sau publicații și funcționează ca reclame. Important este că te motivează să interacționezi cu ele și au mari șanse să te bage în ciclu vicios de clipuri din care nu mai poți să ieși.

Dacă tot am început să dăm mai multe clickuri pe clipuri, oficialii Facebook au decis să fie mai agresivi când vine vorba de procesul prin care acestea vor genera bani pentru Zuckerberg și compania pe care o conduce. Deși în trecut cei de la Facebook au evitat să insereze reclame înaintea unor clipuri, atâta timp cât există și funcționează pe YouTube, de ce să nu ne streseze și pe pagina de profil sau în News Feed.

În secțiunea Watch din Facebook și în alte secțiuni ”pe care le accesezi pentru a viziona intenționat clipuri”, vei vedea reclame înaintea redării clipurilor pe care dorești să le vezi. Este important de reținut că va exista totuși o distincție foarte importantă vizavi de secțiunea în care vezi clipurile. Astfel, este improbabil să vezi reclame înaintea unui scurt metraj postat de un amic în fluxul infinit de informații.

Primele teste pe marginea acestei funcții noi vor fi realizate în 2018 și vor începe cu clipuri de 6 secunde. În funcție de rezultate, cei de la Facebook vor decide care este cel mai potrivit format pentru a genera maximul de interacțiune.

Tot în viitorul apropiat, Facebook va schimba algoritmul prin care îți sunt sugerate clipuri, cu scopul de a genera un pic mai multă dependență. În prim plan, vei găsi mai des clipuri similare cu cele pe care le cauți de obicei. În plus, vei fi agasat mult mai des de clipurile pe care le-ai văzut deja de mai multe ori și s-ar putea să fii tentat să le revezi. Facebook își dă seama că te stresează reclamele, dar dacă vor fi introduse înaintea clipurilor pe care vrei neapărat să le vezi, le vei tolera mai ușor.