Facebook: milioane de americani ar fi văzut reclamele rușilor
Giganții internetului dau publicității cifre cu privire la numărul de utilizatori care au văzut reclame ce ar fi fost servite de către ruși în ultimii ani.
Discuțiile despre implicarea Rusiei în alegerile din SUA continuă, cu toate că nici până acum nu există certitudini și nu s-a trecut de stadiul ”nu știm dacă”. Cert e că Facebook, Google și Twitter au descoperit că au existat, în ultimii doi ani, diverse materiale sponsorizate din Rusia și servite în Statele Unite.
Colin Stretch, vicepreședinte și consilier general la Facebook, a fost luat la țintă ieri de către Al Franken, senator democrat, afirmând că rețeaua socială ar fi putut face o treabă mai bună în ceea ce privește urmărirea sursei reclamelor. Într-o declarație scrisă către comitet, Facebook estimează că 29 de milioane de utilizatori au primit în News Feed conținut sponsorizat de la Internet Research Agency din Rusia, fiind vorba aici de 80.000 de postări.
În total, aproximativ 126 de milioane de persoane ar fi putut primi conținut de la pagini asociate cu IRA, pe o perioadă doi ani. Asta se traduce în 0,004% conținut din News Feed, sau o postare din 23.000, iar Stretch susține că majoritatea utilizatorilor n-ar fi văzut vreodată conținutul. Și pe Instagram ar fi fost create aproximativ 170 de conturi cu legături rusești, care au fost șterse ulterior descoperirii de către companie.
Twitter și Google sunt în aceeași oală cu Facebook
Nici Twitter nu a fost ocolit de asemenea conținut, 2.700 de conturi care ar fi avut legături cu IRA și care ar fi postat aproximativ 131.000 de tweet-uri între septembrie și noiembrie 2016. În cazul Google, e vorba de 18 canale de YouTube care probabil aparțineau agenților ruși. Cu toate acestea, compania susține că nu sunt dovezi care să ateste că cele 1.100 de videoclipuri erau adresate americanilor în special.
În plus, acestea ar fi avut destul de puține vizualizări. IRA ar fi cumpărat reclame pe Google în valoare de 4.700 de dolari, dar niciuna dintre acestea nu era adresată utilizatorilor în funcție de orientarea politică.
Cu toate că încă se face tam-tam în jurul acestui subiect, nici până acum nu s-a ajuns la o concluzie clară și nu se pot găsi legături între tot acest conținut și o eventuală influență asupra alegerilor prezidențiale de anul trecut.