Apple intră pe Instagram, dar contul nu vine cu ce te așteptai
Compania americană Apple tocmai și-a făcut intrarea pe Instagram. Contul gigantului din Cupertino nu include însă reclame și poze cu produsele sale.
Cei de la Apple nu s-au grăbit niciodată să intre pe rețelele sociale populare ale momentului. Ca de fiecare dată, au așteptat câțiva ani până când au calculat care este cea mai bună abordare pentru noul mediu de promovare. Din același motiv, Tim Cook a fost unul dintre ultimii directori din Silicon Valley care și-au făcut cont pe Twitter.
În orice caz, Apple este acum pe Instagram cu numele @apple. Contul companiei este însă complet diferit de alte profiluri corporate pentru companii din tech. Nu are nici o treabă cu conturile de Instagram ale Samsung, Microsoft sau Google.
Contul de Instagram al Apple este construit în jurul campaniei de marketing #ShotOniPhone. Practic, la fel ca seria de clipuri de pe YouTube care evidențiază abilitățile de captură ale dispozitivelor Apple, profilul de Instagram găzduiește fotografii imortalizate cu cele mai noi smartphone-uri ieșite din Cupertino. Nici o poză de produs nu se găsește pe acest profil. În schimb, fotografiile se pare că sunt adunate tot de pe Instagram de la fotografii mai mult sau mai puțin cunoscuți, cu acordul acestora și cu numele lor asociat creațiilor.
iPhone-ul care a realizat fotografiile nu este însă menționat. Mai important decât atât este însă că, la prima vedere, nu vor apărea pe Instagram fotografii făcute de angajații companiei, într-un mediu controlat și condiții ideale. Rămâne să vedem cât de des vor adăuga seturi noi de fotografii. Momentan sunt doar opt slide-show-uri și un clip marcat Hello.
În altă ordine de idei, cei de la Apple aveau deja o prezență pe Instagram, dar doar prin intermediul serviciului lor de streaming. @applemusic are deja 2,2 milioane de followeri și include coperți de albume, fotografii din concerte și materiale de promovare pentru serialele disponibile pe platforma online.