Apple nu vrea să „combine” clienții să cumpere iPhone X în loc de iPhone 8

de: Alexandru Puiu
23 10. 2017

Apple a lansat trei smartphone-uri în acest an și, deși iPhone X este cel mai scump dintre ele, angajații companiei nu-l vor recomanda ”cu ardoare”.

Este foarte probabil să fi intrat într-un magazin de tehnologie gândindu-te la un produs, doar pentru a ieși cu alt produs în mână. Indiferent dacă este vorba de un TV, un laptop sau un smartphone, acest fenomen se datorează principiilor de vânzări promovate de conducerea magazinului. Nu este exclus nici ca anumiți producători să ofere motivații financiare comercianților pentru a ”orienta” clienții către anumite aparate.

Pornind de la premisa de mai sus, te-ai fi așteptat ca angajații Apple să te ”forțeze” să achiziționezi un iPhone X, din momentul în care viitorul aparat va ajunge în magazine. Nu de alta, dar profitul generat de un iPhone X de 1000 de dolari este probabil un pic mai mare decât cel aferent unui iPhone 8 de 700 de dolari. Angela Ahrendts, directorul de vânzări al Apple, a insistat că acest fenomen nu se va întâmpla.

Aparent, fiecare terminal din portofoliul magazinelor Apple are publicul său țintă. Din acest motiv, angajații vor fi instruiți să înceapă un dialog cu posibilii clienții pornind de la scenariile de utilizare pe care aceștia le au în minte. Deși premisa de la care pleacă angajații Apple este că fiecare dintre noi trebuie să aibă un iPhone, cu siguranță nu trebuie să fie vorba de cel mai scump iPhone.

Într-un interviu acordat celor de la CNBC, Angela Ahrendts a atras atenția că acest comportament al angajaților există deja de mulți ani în asociere cu MacBook-urile pe care le comercializează. Practic, în urma unui dialog cu un anagajat, ai mari șanse să ieși din magazin cu un MacBook mai ieftin decât cel pe care îl aveai în minte. Același principiu se va aplica la cumpărătorii de iPhone X și iPhone 8.