Noul browser Opera vine cu un ad-blocker încorporat

de: Bogdan Cristea
10 03. 2016

Cel mai nou browser de la Opera vă oferă din start posibilitatea de a bloca reclamele în timp ce navigați pe internet.

Până de curând, ad-block-urile pentru PC-uri erau asociate de cele mai multe ori cu diverse extensii ale browser-elor. Acest lucru se pare că se va schimba acum, din moment ce Opera tocmai a scos pe piață o versiune a noului său browser, dedicată în mod special dezvoltatorilor și care include software pentru blocarea reclamelor. Principalul beneficiu al acestui lucru, după cum scriu cei de la Gizmodo, ar fi o viteză mult mai mare atunci când navigați pe internet.

Mai exact, Opera Now se pare că va fi cu aproximativ 45% mai rapid decât o versiune de Google Chrome dotată cu Ad-Block, cu 21% mai rapid decât Mozilla Firfox cu același plugin și cu 89% mia rapid decât Edge, noul browser al celor de la Microsoft. În mod interesant, publicația TechCrunch ne amintește că Opera deține chiar o companie de publicitate online, astfel că decizia lor de a include un ad-blocker este una cel puțin ciudată.

În continuare, oficialii companiei susțin că au apelat la această soluție pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor săi. Două dintre feature-urile utile sunt posibilitatea de a stabili un ”whitelist” cu site-uri pe care reclamele nu vor fi blocate și de a compara vitezele de încărcare obținute cu ad-blocker-ul oprit și pornit.

În ultimele luni, un număr de site-uri importante au anunțat că nu le vor mai permite accesul celor care folosesc AdBlock sau programe similare. Un caz foarte cunoscut este cel al publicației Forbes, care le livra reclame cu malware celor care puneau AdBlock pe pauză.

De curând, și Wired a anunțat o politică oarecum similară. Cei care nu vor renunța la programele de blocare a reclamelor nu vor mai putea vizualiza conținutul de pe site decât dacă achită o taxă săptămânală de 1 dolar. Dacă, totuși, nu vreți să renunțați la conținutul oferit de asemenea publicații, nici la AdBlock și nici nu vreți să plătiți în jur de 50 de dolari pe an pentru evita reclamele, există o salvare.