CES 2016: Viitorul văzut de Intel e al gadgeturilor mici și mijlocii care „înțeleg” lumea

de: Răzvan Băltărețu
10 01. 2016

Intel a avut o zonă imensă la CES 2016 dedicată unor tehnologii care să-i asigure viitorul. Deși îl știi drept producător de procesoare pentru computere, de anul acesta va fi mult mai mult.

La IFA 2015 am văzut computerele cu noua generație de procesoare Intel, Lenovo fiind unul dintre parteneri. Gamingul pe desktop și laptop a revenit la modă, iar cipurile au devenit mai puternice. La CES 2016, cum a fost parțial cazul și în urmă cu un an, a fost vorba despre dispozitivele mici, cele care vor fi tot mai numeroase și mai prezente în viețile noastre.

Despre parteneriatul Google cu Lenovo pentru un smartphone Project Tango care să fie comercializat global am scris deja, dar și Intel are un proiect similar. Este mai puțin „finisat” pentru gustul publicului larg, dar dispune de aceleași capabilități de cartografiere 3D a mediului.

Este un smartphone developer kit, așa că designul a fost secundar. Acest smartphone a fost inițial prezentat în august 2015. E disponibil la precomandă pe site-ul companiei, costă 400 de dolari și dispune de un ecran de 6 inci, procesor Intel Atom X7-Z8700 și 2GB de memorie RAM, dar acestea sunt dotări „secundare” pe lângă ce-i mai important: pe spate, dispuse pe orizontală, are componentele care îi permit să „vadă” lumea.

M-am lăsat cartografiat și în mai puțin de 30 de secunde mi-a fost realizat un bust. Îl puteam printa 3D, dacă doream, și puteam să-i dau ce textură vreau. Aceasta este doar una dintre aplicații. Pui telefonul într-o cască pentru realitate augmentată și poți picta, spre exemplu. Astfel de utilizări fac astfel de proiecte user friendly, chiar dacă la început nu par de o utilitate prea mare.

Pe lângă RealSense, care ajunge în telefoane, laptopuri și alte gadgeturi prin care vom interpreta lumea mai ușor și mai eficient, Intel își bazează actualele resurse mai ales pe zona de senzori și cipuri care să funcționeze în dispozitive precum brățările de fitness, dronele autonome sau brățările prin care deschizi ușa ori activezi luminile. Unul dintre demo-urile de la CES presupunea că oamenii învârt prin aer mâna, pe care aveau o brățară specială, și influențează grafica unui televizor. Puteai astfel să miști bancurile de pești pe care le vedeai, digital, în fața ochilor.

Procesul acesta a început în urmă cu un an, când Intel a anunțat mai multe tehnologii și inițiative care au ca scop accelerarea computingului către o altă dimensiune. Printre acestea se număra modulul Intel Curie, un computer de dimensiunea unui nasture pentru soluții wearable. A reluat discuția în august, la Developer Forum. La CES 2016, Intel a demonstrat că o dronă poate fi semi-autonomă, urmând omul fără să trebuiască să fie dirijată constant.

Curie ar putea fi pentru purtabile ceea ce Pentium a fost pentru computerele clasice. Poate fi fi implementat în orice, de la ceasuri și brățări inteligente, drone sau chiar îmbrăcăminte. Câteva aplicații le-am văzut în noiembrie, când Intel a rezumat planurile și proiectele prin care transformă lumea într-un senzor.

De asemenea, imagistica aceasta 3D sau la 360 de grade înseamnă noi oportunități pentru divertisment. Spre exemplu, poți fi scanat de camera laptopului și să fii introdus în jocul tău preferat. Drona aceea semi-autonomă îți poate fi cel mai bun fotograf în vacanțe, spre exemplu, iar schimbarea canalului la TV se va face printr-o simplă mișcare a mâinii. Nu este lumea în care intrăm de mâine, dar este una în care vom intra cât de curând. Până atunci, Intel mai vinde și cipuri pentru desktop și laptop, pentru că încă e cerere.