De ce separarea Messenger de Facebook a fost o idee grozavă

de: Andrada Bonea
08 05. 2015

Unii utilizatori de Facebook urăsc schimbarea. Acest lucru ne-a fost demonstrat de toate micile revolte stârnite de modificările în News Feed sau de renunțarea la clasicul wall în favoarea Timeline-ului.

Același lucru s-a întâmplat și în momentul în care descărcarea aplicației Messenger a devenit obligatorie pentru folosirea chatului. Aceasta abordare de tip „familie de aplicații” a fost făcută pentru beneficiul utilizatorilor, astfel încât fiecare dintre ele să ofere o experiență cât mai bine structurată.

Stan Chudnovsky, principalul dezvoltator al Messenger, consideră că dacă Facebook ar fi păstrat Messenger doar ca parte a aplicației principale, experiența ar fi fost una plină de lipsuri. Funcționalități precum apel video, anunțat săptămâna trecută, ar fi trecut neobservate. „Nu te-ai fi gândit niciodată la acea parte a Facebook ca un loc în care ai putea avea o conversație video cu cineva”, a declarat Chudnovsky pentru Mashable.

Este destul de clar că echipa de dezvoltatori are în plan o strategie agresivă de a se asigura că Messenger va fi un serviciu separat de experiența principală oferită de Facebook. Mai mult de 600 de milioane oameni folosesc Messenger cu regularitate în fiecare lună, adică baza de utilizatori s-a mărit de trei ori față de anul trecut.

Cu toate acestea, statisticile nu se compară cu cei 1,44 de miliarde de utilizatori ai Facebook. „Scopul este de a acoperi această prăpastie: vrem să aducem 1,44 de miliarde de oameni și chiar mai mulți pe Messenger”, a spus Chudnovsky.

Întrebat dacă funcția de video-calling se va putea transforma într-una de grup similară celei Google Hangouts, Chudnovsky nu a negat posibilitatea. Deocamdată, Messenger are o echipă foarte mică cu puțin mai mult de 100 de angajați, precum și un număr în creștere de dezvoltatori terți, care continuă să experimenteze.