Vânzările Call of Duty Advanced Warfare au fost mult mai slabe decât jocul de anul trecut
Deşi se credea că va depăşi toate recordurile de popularitate, Call of Duty Advanced Warfare s-a vândut mult mai slab decât s-au aşteptat producătorii.
Fără excepţie, creaţiile din seria Call of Duty se vând ca pâinea caldă. Fiecare joc pare că se comercializează mai rapid decât cel lansat cu un an înainte şi, tocmai din acest motiv, realizarea lor costă din ce în ce mai mult. Surpriza negativă a ieşit la iveală printr-un studiu recent al celor de la NPD. Aceştia au observat că, la câteva luni distanţă de lansarea oficială a Call of Duty Advanced Warfare, cel mai nou CoD s-a vândut, de fapt, cu 27% mai slab decât Call of Duty Ghosts, versiunea de acum un an. Cei de la Activision au înregistrat astfel o scădere a profiturilor de la an la an de 22% în luna noiembrie.
Mai multe informaţii referitoare la conjunctura în care s-au înregistrat aceste valori au fost detaliate într-un raport intern al analistului Michael Olsen. Din acel document rezultă că deşi în prima săptămână Advanced Warfare a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor de la an la an, acea valoare este dezamăgitoare în comparaţie cu pronosticurile dezvoltatorului.
Merită avut în vedere că cei de la NPD, pentru astfel de statistici, iau în vedere doar vânzările de pe teritoriul Statelor Unite ale Americi, nu şi pe cele din Europa sau alte colţuri ale lumii. Partea cea mai interesantă este că, lăsând la o parte aşa numita dezamăgire financiară, Call of Duty Advanced Warfare este cel mai popular joc vândut în magazine în 2014. Mai mult decât atât, pe fiecare consolă în parte, cel mai nou CoD a fost cel mai bine vândut titlu al anului.