Victoria surprinzătoare pentru Dacia și Ford, o mândrie națională. Cum merge industria auto din România, cifrele vorbesc de la sine

de: Alexandru Puiu
20 03. 2024

Industria auto din România a atins un nivel record de producție la începutul anului 2024, marcând o creștere semnificativă față de anii anteriori.

Uzinele Dacia și Ford au produs un total de 99.216 mașini în primele două luni ale acestui an, ceea ce reprezintă o creștere de 13,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când au fost produse 87.328 de unități. Această performanță plasează România pe harta producătorilor auto de top la nivel european și global, consolidând poziția țării ca un centru important în industria auto.

Producție record și perspective optimiste

În ianuarie 2024, producția combinată a uzinelor Dacia și Ford a crescut cu 26% față de ianuarie 2023, totalizând 48.728 de unități. Dacia a contribuit cu 32.354 de unități la această cifră, în timp ce Ford Otosan a adăugat 16.374 de unități. Această creștere impresionantă a producției auto în România vine după cinci ani de provocări majore pentru industrie, inclusiv pandemia, criza materiilor prime și a componentelor electronice, războiul din Ucraina și fenomene meteo extreme în Europa de Vest​​.

Pe parcursul întregului an 2023, uzinele Automobile Dacia și Ford Otosan au asamblat un număr record de vehicule, ajungând la un total de 513.050 de unități. Acesta reprezintă o creștere de 0,7% față de 2022, cu 22% peste 2021 și 17% mai mult decât în 2020. Performanța remarcabilă a industriei auto românești sugerează o continuare a trendului ascendent și pentru anul 2024, cu introducerea pe linia de producție a unor modele noi și inovatoare​​.

Noutăți și inovații pe piața auto

Anul 2024 se anunță a fi plin de noutăți pentru piața auto românească, cu Dacia și Ford pregătind lansarea unor modele actualizate și inovatoare. Dacia urmează să lanseze cea de-a treia generație a popularului SUV Duster, care a fost deja prezentată presei în toamna anului trecut, și o versiune modernizată a modelului electric Spring. Ford Otosan, la rândul său, va introduce pe piață facelift-ul SUV-ului Puma, precum și noile modele Transit și Tourneo Courier, ale căror asamblare a debutat la finalul lui 2023​​.

Aceste dezvoltări reflectă angajamentul constant al producătorilor auto prezenți în România de a inova și de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale pieței. Succesul înregistrat în producția auto și inovațiile planificate pentru anul 2024 reprezintă o sursă de mândrie națională și consolidează poziția României ca jucător cheie în industria auto europeană și globală.