23 ian. 2024 | 09:30

Dacia și Ford fac legea în România, după un an record. Victoria surprinzătoare a giganților din piața auto românească

ACTUALITATE
Dacia și Ford fac legea în România, după un an record. Victoria surprinzătoare a giganților din piața auto românească

Anul 2023 a marcat un moment istoric pentru industria auto din România, consacrându-se ca un an de record pentru producția de vehicule.

Conform datelor furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), producția totală de vehicule a atins un volum impresionant de 513.050 de unități, evidențiind o creștere constantă și robustă a sectorului auto românesc.

În acest context de creștere, Dacia și Ford Otosan s-au distins ca fiind pilonii principali ai succesului industriei, cu o producție combinată care a dominat cifrele naționale. Dacia, brandul autohton care și-a consolidat poziția pe piețele internaționale, a contribuit cu 322.086 de vehicule la totalul producției, în timp ce Ford Otosan, prezent în România prin uzina sa din Craiova, a adăugat încă 190.964 de unități, conform Economedia.ro. Aceste cifre nu doar că subliniază importanța crucială a celor două uzine pentru economia națională, dar reflectă și încrederea pe care grupurile auto globale o acordă României ca hub de producție.

Citește și: Mașina chinezească de la Dacia pe care o cumpără toți românii. Ce se întâmplă cu producția Dacia Spring în 2024

Ford versus Dacia – ce s-a schimbat în 2023

Comparativ cu anii anteriori, 2023 reprezintă o continuare a tendinței ascendente a producției auto în România. O creștere de 0,7% față de 2022 și o evoluție semnificativă față de anii precedenți demonstrează nu doar reziliența industriei în fața provocărilor globale, ci și capacitatea acesteia de a se adapta și de a inova. În special, creșterea cu 22% față de 2021 și cu 17% față de 2020 evidențiază o recuperare și o expansiune notabilă după perioadele dificile traversate de industrie.

Decembrie 2023 a încheiat anul în forță, cu 34.965 de vehicule produse în România, dintre care 22.117 unități au fost asamblate în uzina Dacia de la Mioveni și 12.848 de unități în uzina Ford Otosan din Craiova. Aceste cifre lunare nu doar că atestă capacitatea industriei de a menține un ritm solid de producție, dar și flexibilitatea și eficiența operativă a celor două uzine în contextul unei dinamici de piață în continuă schimbare.

Citește și: Dacia a dat lovitura în România. Cifrele pe 2023 confirmă performanța la care Toyota, Volkswagen sau BMW doar visează

Dacia și Ford pun România pe harta constructorilor auto

Succesul Daciei și Ford în România reprezintă nu doar o victorie pentru cele două companii, ci și pentru întreaga industrie auto românească. Într-un context global în care competiția este acerbă, iar cerințele de inovație și sustenabilitate sunt tot mai presante, performanța industriei auto din România subliniază potențialul țării de a juca un rol cheie pe piața auto europeană și globală.

Pe măsură ce România continuă să își consolideze poziția ca un centru important de producție auto în Europa, victoria surprinzătoare a Daciei și Ford demonstrează capacitatea industriei de a se adapta, de a inova și de a prospera în fața provocărilor. Cu o bază solidă de producție și cu un angajament ferm către excelență, Dacia și Ford sunt setate să continue să facă legea în piața auto românească și să contribuie la definirea viitorului mobilității

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele