Schimbarea de la Adobe Photoshop care îți face viața mai ușoară. Cum te ajută acum inteligența artificială să scutești timp prețios

de: Iulia Kelt
24 04. 2024

La aproape un an după ce a adăugat capacități de editare alimentate de AI în Photoshop, Adobe își îmbunătățește produsul principal cu și mai multă inteligență artificială.

Photoshop devine și mai bun, de data aceasta pentru amatori

Recent, compania a anunțat că Photoshop primește capacitatea de a genera imagini cu ajutorul unor prompturi simple de text direct în aplicație.

Există, de asemenea, caracteristici noi care îi permit AI-ului să se inspire din imagini de referință pentru a crea altele noi și să genereze fundaluri mai ușor.

Instrumentele vor face utilizarea Photoshop mai ușoară atât pentru profesioniști, cât și pentru entuziaștii amatori care ar putea fi descurajați de dificultatea de învățare a aplicației, consideră Adobe.

O caracteristică existentă alimentată de AI numită Generative Fill, care anterior îți permitea să adăugi, extinzi sau elimini părți specifice ale unei imagini, a fost, de asemenea, actualizată.

Totul este alimentat de Firefly 3

Aceste actualizări sunt alimentate de Firefly Image 3, cea mai recentă versiune a familiei de modele AI generative ale Adobe pe care compania a dezvăluit-o, de asemenea, recent.

Adobe a declarat că Firefly 3 produce imagini de o calitate superioară decât modelele anterioare, oferă mai multe variații și înțelege mai bine prompturile utilizatorilor.

Adobe este departe de a fi singura companie care încarcă funcții de AI generativ în produsele sale. În ultimul an, diverse companii mai mari sau mai mici și-au îmbunătățit produsele și serviciile cu AI.

Atât Google, cât și Microsoft, de exemplu, și-au modernizat produsele de bază, Search și Office, respectiv, cu funcții de AI.

La rândul său, Meta și-a introdus propriul chatbot AI în Facebook, Messenger, WhatsApp și Instagram. Dar în timp ce este încă neclar cum vor evolua aceste pariuri cu viitorul, actualizările Adobe pentru Photoshop par mai utile ca niciodată.

Compania a declarat că noile caracteristici AI ale Photoshop au determinat o creștere cu 30% a abonamentelor.

Între timp, AI-ul generativ s-a aflat masiv în vizorul artiștilor, autorilor și altor profesioniști creativi, care spun că modelele de bază care alimentează tehnologia au fost instruite pe materiale protejate de drepturi de autor fără consimțământ sau compensație.