România, în sfârșit prima la ceva în Europa: Orașul unde se vor introduce autobuze cu hidrogen în premieră

de: Iulia Kelt
30 01. 2024

România devine prima țară din Uniunea Europeană în care vor circula autobuze cu hidrogen, iar orașul ales pentru această inovație este, evident, Cluj-Napoca.

Această veste reprezintă, fără dar și poate, o premieră atât pentru țară, cât și pentru întreaga Uniune Europeană, consolidându-se, astfel, angajamentul României pentru transportul ecologic și sustenabil.

Locuitorii din Cluj-Napoca, „fruncea” țării. România, „fruncea” Europei

Locuitorii din Cluj-Napoca se vor bucura de privilegiul de a utiliza primele autobuze cu hidrogen, o tehnologie inovatoare care promite să aducă beneficii semnificative în ceea ce privește reducerea poluării atmosferice și oferirea unei experiențe de călătorie mai lină.

Într-un oraș în care zgomotul traficului reprezintă o problemă constantă, această schimbare aduce speranțe de îmbunătățire a calității vieții locuitorilor.

Când vor intra efectiv în trafic

Deși autobuzele cu hidrogen nu vor deveni parte a peisajului urban în acest an, deoarece licitația pentru studiul de oportunitate abia a fost lansată, autoritățile afirmă că până în 2027 vor fi introduse în circulație primele 31 de autobuze electrice și 25 alimentate cu hidrogen.

Vezi și: Orașul din România cu autobuze electrice HiTech, dar unde locuitorii tot cu căruța merg. Care este motivul hilar pentru care nu le pot folosi

Principalele avantaje ale autobuzelor cu hidrogen includ timpul scurt de realimentare și o autonomie extinsă. Aceste vehicule vor funcționa fără emisii și fără zgomot, asigurând un nivel sporit de confort pentru călători.

Cu o încărcare rapidă de hidrogen, autobuzul poate parcurge 350 de kilometri, oferind o soluție eficientă pentru mobilitatea urbană.

Vezi și: Autobuze, microbuze, mașini electrice și nu numai, toate disponibile prin Uber: ce schimbări ți-a pregătit gigantul

Costurile asociate introducerii acestor autobuze ecologice nu sunt neglijabile, un autobuz de 12 metri lungime costând 650.000 de euro, în timp ce unul de 18 metri ajunge la 900.000 de euro. Finanțarea acestui proiect inovator va proveni de la Uniunea Europeană (UE).

Hidrogenul, folosit pe aceste autobuze, este privit și ca o soluție la nevoile de încălzire, contribuind la o abordare mai durabilă a necesităților energetice.

Proiectul urmărește nu doar modernizarea parcului auto, ci și integrarea hidrogenului în diverse sectoare, inclusiv încălzirea locuințelor și industriile grele.

Cu această inovație, România marchează un pas semnificativ către o societate mai verde și sustenabilă, oferind un exemplu pozitiv altor țări membre UE în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor curate și prietenoase cu mediul în transportul public.

Vezi și: Țara din Europa unde se inaugurează autobuzele care se conduc singure. Intră în circulație de săptămâna viitoare