Renault 5 E-Tech: Rival de temut pentru Dacia Spring. Preț și performanță

de: Alexandru Puiu
26 02. 2024

Renault mizează pe puterea nostalgiei și pe tendința tot mai accentuată a pieței electrice odată cu reintroducerea legendarului model 5 în format modern, 100% electric. Prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva, noul 5 E-Tech Electric impresionează prin designul evocator al originalului din 1972, dar aduce îmbunătățiri semnificative în materie de tehnologie și performanță.

Autonomia extinsă (până la 400 km), prețul de pornire competitiv (în jur de 25.000 de euro) și poziționarea sa ca o alternativă mai rafinată la Dacia Spring îl poziționează drept un jucător major în segmentul vehiculelor electrice accesibile din Europa.

Pentru cei care doresc o opțiune mai rafinată și mai performantă decât Dacia Spring, Renault 5 E-Tech Electric se prezintă ca o alternativă atractivă. Cu un design retro-modern elegant, o autonomie mai mare și o gamă mai bogată de dotări, 5 E-Tech Electric are potențialul de a cuceri o parte semnificativă din piața vehiculelor electrice accesibile.

Renault 5 E-Tech: Evoluție accelerată, design iconic cu fler modern

Dezvoltarea rapidă a lui R5 E-Tech Electric, finalizată în doar 3 ani, demonstrează expertiza noii entități Ampere din cadrul Renault. Primul model de serie construit pe platforma AmpR Small, noul 5 reprezintă o evoluție electrificată a popularului CMF-B folosit de modelele Clio și Captur.

Designul exterior rămâne fidel conceptului dezvăluit în 2021, păstrând silueta inconfundabilă a originalului și majoritatea detaliilor estetice – de la jantele distincte, până la elementele retro-chic. Pasionații vor identifica totuși modificări subtile. Farurile și stopurile au fost rafinate, stâlpii sunt ceva mai groși, iar oglinzile și mânerele ușilor adoptă un format convențional.

Farurile inovatoare cu grafică LED imită pupila ochiului uman, fiind inspirate de o reclamă vintage a clasicului Renault 5. Pentru un plus de personalitate, mașina „face cu ochiul” șoferului la fiecare pornire, confirmând interfața modernă și ușor jucăușă a acestui electric „cu suflet”. Stopurile verticale, un omagiu clar adus originalului, incorporează extensii laterale discrete pentru îmbunătățirea aerodinamicii.

Un element definitoriu îl reprezintă indicatorul de încărcare integrat inedit în capotă. Designerii Renault au transformat acest spațiu asociat în trecut cu prize de aer (specifice unui motor cu ardere internă) într-un punct de atracție pe noul model. Panoul grafic se iluminează la fiecare conectare, afișând nivelul curent de încărcare. Când bateria este plină, se formează un „5″ stilizat cu LED-uri, ca un semn de completare a procesului

Aripile proeminente, o trimitere clară către R5 Turbo, îi asigură noului model un look și mai dinamic, sugerând performanțe superioare. Acestea reprezintă un bun punct de plecare pentru viitoarea versiune sportivă Alpine, având în vedere că cele două companii se bucură deja de o colaborare reușită.

Renault 5 E-Tech: Interior vibrant, materiale sustenabile, tehnologie de top

Ambianța interioară a lui R5 E-Tech Electric combină elementele retro cu culori vibrante și accente moderne, reușind evocarea modelului original, dar într-o interpretare contemporană. Ecranul tactil generos de 10,1 inchi reprezintă piesa centrală, conectându-se cu panoul de instrumente complet digital. Sistemul de infotainment OpenR Link bazat pe Android oferă acces la peste 50 de aplicații și servicii, introducând și noul asistent digital „Reno” bazat pe inteligență artificială.

Accentul pus pe siguranță este evidențiat de sistemul Active Driver Assist (ADAS Nivel 2). Printre alte dotări moderne se numără volanul multifuncțional ușor sportiv, ce incorporează butonul de pornire, și materialele textile premium folosite în toată cabina. Renault a făcut un efort considerabil în a spori latura sustenabilă a modelului, folosind materiale reciclate și organice. Rezultatul va fi un nivel impresionant de reciclabilitate de 85% la finalul ciclului de viață. Pe lista de aspecte practice se numără configurația cu cinci locuri, un portbagaj spațios de 326 de litri și o capacitate de remorcare de 500 kg.

Renault 5 E-Tech: Performanțe electrice variate pentru o gamă largă de preferințe

Noul Renault 5 E-Tech Electric iese de pe linia de producție din Douai, Franța, facilitată de filiala dedicată Ampere. Având 3,92 metri în lungime, acesta introduce noua platformă AmpR Small (cunoscută inițial ca și CMF-BEV). Motorul electric unic, împrumutat de la modelele mai mari Megane E-Tech și Scenic E-Tech, promite trei niveluri de putere: 94 CP, 121 CP sau 148 CP pentru a acoperi o gamă cât mai largă de utilizări.

Două opțiuni sunt disponibile pentru pachetul de baterii – 40 kWh sau 52 kWh, ultima asigurând o autonomie WLTP excelentă ce depășește 400 de kilometri. Compatibilitatea cu încărcarea rapidă DC (la rate de până la 100 kW) reduce considerabil timpii de așteptare. În plus, modelul acceptă tehnologia V2G (vehicle-to-grid), oferind posibilitatea vânzării energiei înapoi în rețea, transformând mașina într-o potențială sursă de venit.

Vezi și: Cele mai așteptate mașini electrice care urmează să fie lansate în viitorul apropiat

Renault a depus eforturi serioase în optimizarea șasiului lui R5 E-Tech Electric. Drept rezultat, acest hatchback „de buzunar” promite un nivel de aderență și o agilitate impresionante, chiar comparabile cu vehicule mai mari. Secretul constă în suspensia spate multi-link, centrul de greutate coborât și ampatamentul compact.

Prețul lui Renault 5 E-Tech Electric, accesibil și atractiv

Prețul de pornire competitiv de aproximativ 25.000 de euro, îl plasează direct în lupta pentru supremația segmentului de electrice accesibile. Se anticipează o concurență directă cu VW ID.2 (la preț similar), Peugeot E-208 (ceva mai scump), dar și noul Citroen e-C3 (ușor mai ieftin). Alți rivali includ Mini Cooper Electric și Fiat 500e (cu dimensiuni ceva mai reduse).