„Regina Străzilor” a apărut neașteptat la RAR. Inspectorilor rar le-a fost dat să vadă o asemenea mașină

de: Alexandru Puiu
20 09. 2024
Citroën Traction Avant - Sursa foto: Sorin Tabarca / Registrul Auto Român

Citroën Traction Avant, cunoscută drept „Regina străzilor”, și-a făcut apariția surprinzătoare la Registrul Auto Român (RAR), captivând privirile inspectorilor și ale tuturor celor prezenți. Această mașină, care a revoluționat industria auto la momentul lansării sale în 1934, nu doar că atrage atenția prin designul său elegant, ci și prin inovațiile tehnice remarcabile pentru acea vreme. RAR nu se aștepta la o asemenea bijuterie pe roți, iar vizitatorii au avut ocazia rară de a o admira îndeaproape.

Citroën Traction Avant a fost un pionier al vremurilor sale, introducând caracteristici pe care multe alte mașini le-au adoptat ulterior. Această mașină clasică a fost concepută de Andre Lefebvre în doar 15 luni, marcând începutul unei noi ere în industria auto. Deși au trecut mai bine de opt decenii de la debutul său, Traction Avant continuă să impresioneze prin eleganța sa și soluțiile tehnice avansate.

Citroën Traction Avant – regina străzilor

Inovațiile tehnice ale modelului Traction Avant

Citroën Traction Avant a fost prima mașină de serie care a adoptat o serie de soluții tehnice revoluționare. De exemplu, mașina era echipată cu transmisie pe roțile din față, o caroserie monococă realizată din oțel, și suspensie față cu roți independente. Aceste caracteristici erau extrem de avansate pentru acea perioadă și au adus un plus semnificativ de siguranță și confort pentru șoferi și pasageri.

De asemenea, acest model a fost dotat cu o cutie de viteze cu trepte sincronizate și un sistem de frânare hidraulic, aspecte care au contribuit la manevrabilitatea deosebită a mașinii. Pe lângă inovațiile tehnice, Citroën Traction Avant a avut un design aerodinamic atent studiat, realizat de designerul și sculptorul Flaminio Bertoni. Bertoni a fost responsabil și pentru alte modele iconice ale mărcii Citroën, cum ar fi 2CV, DS și Ami 6. Astfel, Traction Avant nu a fost doar o mașină performantă, ci și o operă de artă pe roți.

Citroën Traction Avant – Regina Străzilor la interior

Citroën Traction Avant – o carieră impresionantă

În ceea ce privește motorizările, Citroën Traction Avant a fost disponibil în două versiuni: 7CV și 11CV. Prima versiune era echipată cu motorizări de 1.3, 1.5 și 1.6 litri, cu puteri cuprinse între 32 și 36 CP. Cea de-a doua versiune era mai puternică, având un motor de 1.9 litri care dezvolta 46 CP. De la debut, au fost oferite cinci variante de caroserie, printre care se numărau berlină, coupe și roadster.

De-a lungul a 23 de ani de carieră, între 1934 și 1957, Citroën a fabricat aproape 760.000 de exemplare ale modelului Traction Avant. Ultima mașină a ieșit de pe linia de producție pe 18 iulie 1957, marcând sfârșitul unei ere pentru acest model legendar. Traction Avant a fost îndrăgită nu doar datorită performanțelor sale, ci și datorită aspectului său elegant și inovator, motiv pentru care a primit supranumele de „Regina străzilor”.

Citroën Traction Avant rămâne și astăzi un simbol al eleganței și inovației în lumea automobilismului, iar apariția sa neașteptată la RAR a reamintit tuturor de măiestria tehnică și estetică din spatele acestui model legendar.

Citroën Traction Avant – Regina Străzilor din spate