Produsele Apple, subiect de boicot masiv după o reclamă ofensatoare VIDEO

de: Ozana Mazilu
05 08. 2024

Apple își cere scuze și retrage o reclamă controversată din Thailanda.

Apple a retras recent un scurtmetraj din seria The Underdogs: OOO (Out of Office), după ce a fost criticat pentru portretizarea stereotipică a Thailandei și a cetățenilor săi. Filmul, care făcea parte dintr-o campanie publicitară a gigantului tehnologic, a fost înlăturat de pe platforma YouTube în urma reacțiilor negative din partea publicului și a oficialilor thailandezi.

Critici și reacții negative

Conform publicației Bangkok Post, mai mulți spectatori au criticat filmul pentru utilizarea unui filtru sepia care dădea impresia că Thailanda este subdezvoltată. De asemenea, deciziile legate de costumele și decorurile dintr-o scenă care avea loc într-un aeroport au fost criticate pentru că prezentau reprezentări depășite și inadecvate ale cetățenilor thailandezi.

Sattra Sripan, purtătorul de cuvânt al comisiei pentru turism a Camerei Reprezentanților din Thailanda, a solicitat un boicot asupra produselor Apple din cauza acestei reclame.

„Poporul thailandez este profund nemulțumit de această reclamă”, a declarat Sripan.

„Îi încurajez pe thailandezi să renunțe la produsele Apple și să treacă la alte branduri”.

Scuzele și reacția Apple

În urma criticilor, Apple a emis rapid o scuză publică și a retras filmul de pe YouTube. Compania a explicat că intenția lor a fost de a celebra optimismul și cultura Thailandei, dar au recunoscut că nu au reușit să surprindă pe deplin vitalitatea actuală a țării. „Ne cerem scuze pentru că nu am reușit să capturăm în totalitate dinamismul Thailandei de astăzi”, se arată în declarația Apple.

De asemenea, parlamentarii thailandezi au invitat reprezentanții Apple la o întâlnire pentru a discuta despre modul în care Thailanda a fost prezentată în această reclamă și pentru a evita astfel de incidente pe viitor.

Un al doilea incident pentru Apple în 2024

Aceasta nu este prima dată în 2024 când Apple își cere scuze pentru o reclamă controversată. În luna mai, compania a retras un spot publicitar pentru iPad Pro, după ce a fost criticată pentru mesajul său implicit că inteligența artificială generativă ar putea înlocui eforturile creative umane. În acel caz, Apple a decis să nu difuzeze reclama la televizor, dar aceasta rămâne disponibilă pe YouTube, cu secțiunea de comentarii dezactivată.

Aceste incidente subliniază provocările pe care le întâmpină companiile globale în a crea conținut sensibil și respectuos față de diverse culturi și audieri.