Numai la Tesla să nu lucrezi: Elon Musk dă afară „pe capete”

de: Ozana Mazilu
02 05. 2024

Tesla pare să devină „absolut hardcore” în privința concedierilor, conform lui Elon Musk.

Concedieri în masă la Tesla

Concedierea angajaților ar putea fi singurul lucru la care este cu adevărat bun. Au trecut doar două săptămâni de când Tesla a început să-și reducă forța de muncă cu zece procente, o mișcare care a afectat cel puțin 14.000 de angajați. Acum, vin și mai multe disponibilizări. Compania a renunțat la doi executivi seniori și planifică să concedieze sute de angajați, conform raportului The Information.

Aceste concedieri afectează întreaga echipă Supercharger, inclusiv pe directorul senior Rebecca Tinucci și 500 de angajați. Daniel Ho, șeful programului de vehicule noi, a fost, de asemenea, concediat, împreună cu echipa sa. Echipa de politici publice a Tesla este de asemenea desființată, fiind condusă anterior de fostul executiv Rohan Patel.

CEO-ul Elon Musk a trimis un e-mail întregii companii care părea mai mult o amenințare decât altceva.

„Sperăm că aceste acțiuni clarifică faptul că trebuie să fim absolut hardcore în ceea ce privește numărul de angajați și reducerea costurilor”, a scris Musk.

„În timp ce unii membri ai echipei executive iau aceste lucruri în serios, majoritatea încă nu fac acest lucru”.

Este doar începutul

Aceasta ar putea fi doar începutul. Musk a mai spus că orice angajați care lucrează sub executivi care „nu trec evident testul excelent, necesar și de încredere” vor fi de asemenea concediați. Când totul se va termina, numărul de angajați al Tesla ar putea fi redus cu până la 20%, conform unui recent articol Bloomberg. Acest lucru înseamnă peste 20.000 de angajați.

Cât de „hardcore” este Musk în privința reducerii costurilor? Ei bine, un judecător a respins recent propunerea sa pentru un pachet salarial care i-ar fi acordat 55,8 miliarde de dolari din banii Tesla, care a fost denumit în instanță „o sumă de neînțeles” și care ar fi injustă pentru acționari. Chancellor Kathaleen St. Jude McCormick a continuat să o numească „cea mai mare oportunitate potențială de compensare observată vreodată pe piețele publice, cu mai multe ordine de mărime”.

Acesta pare să fie un an cu adevărat prost pentru Tesla, chiar dacă prețul acțiunilor sale pare să trăiască într-un univers paralel. Marjele de profit au scăzut la un minim de șase ani. Cel mai recent raport al câștigurilor companiei a fost dezastruos, cu profituri în scădere cu 55%.

Cybertruck-ul continuă să fie ceva de-a dreptul hazardat. Software-ul Autopilot al Tesla a fost recent legat de 14 decese. De asemenea, se pare că a renunțat la vehiculul electric cu buget redus în favoarea unui robotaxi, pentru că de ce să facă o mașină pe care toată lumea ar vrea să o cumpere, în loc de ceva care doar câteva companii de taxi ar cumpăra? În plus, Tesla nu prea plătește taxe, ceea ce este destul de problematic.