Meta, „sub lupa” Uniunii Europene din nou. Ce a făcut greșit gigantul de data aceasta

de: Iulia Kelt
30 04. 2024

Uniunea Europeană se pregătește să lanseze o nouă investigație asupra Meta în legătură cu modul în care gestionează conținutul legat de alegeri, conform unui nou raport din The Guardian.

Detaliile investigației ar putea fi anunțate cât de curând, de vreme ce oficialii europeni se declară îngrijorați în ceea ce privește „publicitatea înșelătoare și conținutul politic”.

Rusia s-ar putea folosi de Meta pentru a bulversa alegătorii

Potrivit Financial Times, UE ridică, de asemenea, semne de întrebare cu privire la „eforturile Rusiei de a submina alegerile europene viitoare” și alte campanii de interferență străină.

UE urmează să organizeze alegeri parlamentare în luna iunie. Dacă Meta este găsită vinovată de încălcarea Legii serviciilor digitale a Europei, ar putea fi sancționată cu amenzi mari.

Oficialii UE sunt, de asemenea, „deosebit de îngrijorați” de planul Meta de a închide CrowdTangle în august.

Instrumentul a fost utilizat intens de cercetători și verificatorii de informații timp de nai de zile pentru a studia modul în care se răspândește conținutul pe Facebook și Instagram.

Meta, în centrul atenției în Uniunea Europeană

Zeci de cercetători și grupuri de verificare a veridicității informațiilor au semnat o scrisoare deschisă către companie în luna trecută, afirmând că închiderea instrumentului înainte de zeci de alegeri globale ar fi o „amenințare directă” la adresa eforturilor de integritate a alegerilor din întreaga lume.

„Avem un proces bine stabilit pentru identificarea și atenuarea riscurilor pe platformele noastre”, a declarat un purtător de cuvânt Meta pentru publicația Engadget.

„Așteptăm cu nerăbdare să continuăm cooperarea cu Comisia Europeană și să le furnizăm mai multe detalii despre această activitate.”

Pe de altă parte, UE investighează, de asemenea, Meta în legătură cu planul de abonament fără reclame disponibil utilizatorilor europeni.

Această investigație, care ar putea dura până la un an, va analiza dacă compania de social media a încălcat Legea piețelor digitale a Europei, prin nepunerea la dispoziție a utilizatorilor unei „alternative reale” pentru a renunța la colectarea de date.