Magazinul revoluționar la care Kaufland, Lidl sau Mega Image doar visează vine de la Penny. Fără case de marcat, totul e automat

de: Iulia Kelt
27 05. 2024

Penny, discounterul german, a inaugurat primul magazin autonom din România, utilizând un sistem avansat de camere inteligente pentru scanarea automată a articolelor.

Această inovație tehnologică le permite clienților să plaseze produse înapoi pe raft, iar acestea să fie automat eliminate de pe bon, chiar dacă nu sunt puse exact la locul lor, sistemul rămânând funcțional.

În anul 2023, Penny a raportat o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, înregistrând o creștere de 16% față de anul anterior.

Investițiile totale ale gigantului de supermarketuri s-au ridicat la peste 634 milioane de lei, echivalentul a 130 milioane de euro, alocate atât pentru extinderea și modernizarea rețelei de magazine, cât și pentru dezvoltarea centrului logistic din Bacău.

Penny are planuri mai mult decât ambițioase

Planurile de expansiune ale Penny sunt ambițioase, compania propunându-și investiții de 1 miliard de euro până în 2030.

Aceste fonduri vor fi utilizate pentru extinderea rețelei de magazine și îmbunătățirea capacităților logistice.

Pentru anul 2024, compania planifică deschiderea a între 35 și 40 de noi magazine pentru a fi mai aproape de consumatorii din România, precum și construirea unui nou centru logistic în apropiere de București.

În prezent, rețeaua de supermaketuri Penny, din România, numără 378 de magazine și patru centre logistice, fiind unul dintre liderii pieței de retail alimentar din grupul REWE, cu cea mai mare creștere a cifrei de afaceri pentru al nouălea an consecutiv.

Supermarketul care continuă să crească

Echipa Penny a ajuns să aibă mai bine de 7.300 de angajați, reflectând creșterea și expansiunea continuă a companiei în țara noastră.

Mai mult decât atât, gigantul Penny aduce o noutate în România, aliniindu-se cu trendurile internaționale și modernizând continuu rețeaua de retail.

Fără absolut niciun dubiu, acest lucru pare că reflectă o strategie bine definită de investiții și inovație, care are ca scop final îmbunătățirea experienței clienților și optimizarea operațiunilor logistice pentru a menține poziția de lider în piața de retail alimentar din România.