Google îți va asculta conversațiile telefonice pentru un scop ”nobil”. Cum vrea să îți facă viața mai ușoară
Google anunță noi instrumente de detectare a escrocheriilor care oferă alerte în timp real în timpul convorbirilor telefonice.
Cum vrea să te ajute Google
Inteligența artificială caută modele de conversație asociate în mod obișnuit cu escrocii. Google tocmai a anunțat noi instrumente de detectare a escrocheriilor care vor apărea pe telefoanele Android mai târziu în acest an, ceea ce este un lucru bun, având în vedere că acești escroci devin din ce în ce mai buni în a le lua banii oamenilor mai creduli.
Setul de instrumente, dezvăluit la Google I/O 2024, este încă în faza de testare, dar utilizează inteligența artificială pentru a identifica escrocii în mijlocul unei convorbiri.
Ai citit corect. AI-ul va fi în permanență în căutarea modelelor de conversație asociate în mod obișnuit cu escrocheriile. Odată detectate, vei primi o alertă în timp real pe telefon că stai de vorbă cu un hacker.
Ce exemple dă compania
Google oferă exemplul unui „reprezentant bancar” care solicită informații personale, cum ar fi codurile PIN și parolele. Aceste solicitări sunt neobișnuite pentru bănci, așa că AI-ul le va marca și va emite o alertă. Totul se întâmplă pe dispozitiv, astfel încât rămâne privat. Această funcție nu vine imediat pe Android 15, iar compania spune că va împărtăși mai multe detalii mai târziu în acest an. Se știe deocamdată doar că oamenii vor trebui să opteze pentru a folosi acest instrument.
Google a făcut un pas mare cu Android 15, aducând chatbotul său Gemini pe dispozitivele reale în loc să necesite o conexiune la cloud. Pe lângă această tehnologie de detectare a escrocheriilor, adăugarea AI-ului la bord va permite mult mai multe funcții, cum ar fi conștientizarea contextuală în timpul utilizării aplicațiilor.
Dar intervine îngrijorarea intimității – este în regulă ca Google să-ți asculte conversațiile telefonice private, chiar și doar prin inteligența artificială?
Datele personale au devenit o monedă de schimb prețioasă în era digitală, iar companiile digitale sunt adesea în centrul controlului acestora. Prin intermediul serviciilor lor online, cum ar fi motoarele de căutare, rețelele de socializare și aplicațiile mobile, aceste companii colectează și analizează o cantitate imensă de informații despre utilizatorii lor.