Gigantul global care activează și în România se pregătește de concedieri masive, peste 5.000 de oameni rămân fără un loc de muncă

de: Alexandru Puiu
28 11. 2024

Gigantul german din domeniul ingineriei, Robert Bosch, a anunțat vineri că intenționează să concedieze până la 5.500 de angajați până în 2032. Această decizie vine ca urmare a dificultăților continue din industria auto germană, afectată de cererea slabă și de concurența tot mai mare din China. Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, încearcă să își adapteze activitatea la aceste provocări, în contextul în care sectorul auto trece printr-o perioadă de transformare rapidă.

Compania va renunța la 3.500 de angajați de la divizia sa de servicii informatice până la sfârșitul anului 2027, iar jumătate dintre aceste concedieri vor avea loc la unitățile din Germania. Cererea pentru sisteme de asistență de conducere inteligentă și soluții pentru conducere automată s-a dovedit a fi mult mai slabă decât anticipat, afectând direct activitatea acestei divizii.

Impactul asupra fabricilor și diviziilor Bosch din Germania

În plus față de concedierile de la divizia de servicii informatice, Bosch a anunțat și alte măsuri de reducere a costurilor și a numărului de angajați. Aproximativ 750 de angajați vor fi concediați până în 2032 la uzina din Hildesheim, în Germania, iar la divizia de mecanisme de direcție de la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart, Bosch intenționează să concedieze până la 1.300 de angajați între 2027 și 2030.

Această serie de concedieri vine ca răspuns la cererea slabă din sectorul auto, care trece printr-o perioadă dificilă, marcată de schimbările tehnologice și de creșterea competitivității din partea producătorilor auto din China. Consiliul angajaților Bosch și sindicatul IG Metall și-au exprimat deja opoziția față de concedieri, anunțând că vor organiza rezistență în fabricile afectate pentru a proteja locurile de muncă.

Situația Bosch în România

În România, Bosch are aproximativ 10.520 de angajați în diverse centre de cercetare și dezvoltare, în fabrici din Cluj și Blaj, dar și într-un centru de soluții de externalizare a proceselor de afaceri la Timișoara. De asemenea, Bosch administrează un birou de vânzări în București.

Deși nu s-au anunțat măsuri de concediere specifice pentru diviziile din România, aceste schimbări la nivel global și problemele cu care se confruntă sectorul auto ar putea influența și operațiunile locale ale companiei. Bosch este una dintre companiile importante pentru sectorul tehnologic și industrial din România, având o prezență semnificativă în orașe cheie și contribuind la dezvoltarea industriei de mobilitate.

Consiliul angajaților din România și sindicatele locale monitorizează cu atenție evoluțiile, având în vedere impactul potențial asupra activităților de la nivel local. Situația rămâne incertă pentru mii de angajați, pe măsură ce Bosch continuă să își ajusteze strategia pentru a face față provocărilor din industrie.