Bosch investește în mașini autonome: ce pregătesc nemții

Bosch investește în mașini autonome: ce pregătesc nemții

Bosch a semnat un parteneriat cu WeRide, un furnizor de tehnologie de conducere autonomă din China, pentru a dezvolta software care să permită funcții de conducere autonomă pentru producătorii de vehicule de pasageri.

Furnizorul german Robert Bosch a semnat un acord de parteneriat cu WeRide, un furnizor de tehnologie de conducere autonomă din Guangzhou, pentru a dezvolta software care să permită funcții de conducere autonomă pentru producătorii de vehicule de pasageri din China.

Vehiculele echipate cu software-ul pot oferi experiențe avansate de conducere inteligentă SAE Nivel 2-3 pe drumurile urbane, pe autostradă și pe drumurile înalte din China, a declarat Bosch săptămâna aceasta.

De asemenea, a primit o investiție strategică de la Bosch, a spus WeRide, fără a divulga valoarea mizei.

WeRide a semnat anterior contracte de parteneriat cu alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și cu producătorii auto chinezi Yutong Group și GAC Motor pentru a dezvolta vehicule cu conducere autonomă.

Anul trecut, a primit un permis de la Departamentul de Autovehicule din California pentru a efectua teste fără șofer pe drumurile publice din San Jose.

Investiții în tehnologii alternative

Bosch va investi 500 de milioane de euro pentru a dezvolta componente pentru electroliza hidrogenului, o tehnologie care promite să accelereze adoptarea așa-numitului hidrogen verde pentru utilizarea în transport și în alte sectoare.

Furnizorul a declarat, la conferința de presă anuală, că speră să înceapă producția de „stive” de electrolizor în 2025, cu așteptarea ca piața componentelor să ajungă la 14 miliarde de euro până în 2030.

Bosch și majoritatea celorlalți furnizori spun că energia cu hidrogen va fi adoptată mai întâi de piața de camioane pe distanțe lungi, dar Pauer a spus că în viitor ar putea fi luate în considerare aplicațiile pentru autoturisme. Stellantis și Renault au lansat deja autoutilitare comerciale cu producție limitată, în timp ce Toyota a vândut mașina cu celule de combustibil Mirai de câțiva ani.

Citește și: