Criza financiară se simte și la mașinile din România. S-au prăbușit înmatriculările, un minim record la autoturisme noi și vechi

de: Alexandru Puiu
02 04. 2024

Piața auto din România resimte puternic efectele crizei financiare, înregistrând o scădere semnificativă a numărului de înmatriculări în luna martie.

Așteptările legate de Programul Rabla nu par să aducă un suflu nou necesar pentru revitalizarea acestei piețe, conform analizei efectuate de Profit.ro.

Prăbușirea înmatriculărilor pe piața auto din România

Luna martie a marcat un minim istoric pentru ultimele 12 luni în ceea ce privește înmatriculările de autoturisme, cu mai puțin de 10.000 de unități înregistrate. Scăderea dramatică de 25,25% a redus volumul cu peste 3.000 de autoturisme în doar o lună. Pe lângă scăderea înmatriculărilor de autoturisme, segmentul de vehicule comerciale a suferit de asemenea, însă într-o măsură mult mai mică, în timp ce pierderile semnificative au fost observate și pe segmentul camioanelor de peste 3,5 tone.

Marca Dacia, deși rămâne liderul pieței, a întâmpinat dificultăți, pierzând un loc în clasamentul celor mai vândute modele în favoarea Skoda Octavia. Interesul crescut pentru modelul Duster a fost unul dintre puținele aspecte pozitive, acesta beneficiind de o cerere mare înaintea retragerii sale de pe piață. Restul modelelor Dacia, inclusiv Logan, Jogger și Spring, au încheiat luna martie cu volume de vânzări reduse. Printre modelele de import, Toyota a urcat în clasament cu modelele Corolla și RAV4.

Evoluția mărcilor favorite în România

În ciuda poziției dominante a Dacia pe piață, compania a înregistrat cea mai mare scădere a înmatriculărilor, o situație alarmantă egalată doar de Renault. Toyota, pe de altă parte, a înregistrat o creștere modestă, în timp ce alte mărci importante, precum Skoda, VW, Hyundai și Ford, au suferit scăderi semnificative. BMW și Suzuki au fost singurele mărci care au înregistrat creșteri în luna martie.

Deși luna martie a marcat debutul Programului Rabla, perspectivele rămân rezervate. Pe fondul scăderii interesului românilor pentru achizițiile de autoturisme noi și al efectului întârziat al înmatriculărilor prin acest program, se anticipează că piața auto va continua să se confrunte cu provocări în lunile următoare.

Concluzionând, scăderea înmatriculărilor de autoturisme în România subliniază impactul crizei financiare asupra comportamentului consumatorilor și reprezintă un semnal de alarmă pentru industria auto. În acest context dificil, măsurile de stimulare, precum Programul Rabla, se dovedesc a fi insuficiente pentru a contracara tendințele negative existente pe piață