ANPC a pus „tunurile” pe aeroportul Otopeni. A închis jumătate din magazine și localuri, îți vine să nu mai cumperi nimic de pe Henri Coandă
ANPC a închis jumătate din localurile și magazinele de pe Aeroportul Otopeni din cauza neregulilor descoperite.
Astfel, jumătate dintre localurile și magazinele de pe Aeroportul Otopeni au fost închise temporar de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în urma unui control amplu. Inspectorii ANPC au verificat 29 de puncte de lucru, inclusiv restaurante, cafenele și magazine, și au constatat numeroase nereguli. Dintre acestea, 15 au fost închise temporar, iar pentru alte cinci s-a propus închiderea pe o perioadă de la 6 la 12 luni, până la remedierea deficiențelor.
Amenzi de peste jumătate de milion de lei pentru neregulile descoperite
Controlul ANPC a vizat 19 puncte de alimentație publică, cinci magazine de comercializare a produselor alimentare și nealimentare, 2 case de schimb valutar, 2 puncte de lucru pentru închirieri automobile și un salon de așteptare pentru pasageri. În urma verificărilor, inspectorii au descoperit produse alimentare depozitate la temperaturi necorespunzătoare, diferențe între greutatea produselor declarată de vânzător și cea reală, lipsa informațiilor privind ingredientele produselor alimentare, precum și condiții igienice precare în zonele de preparare a mâncării.
ANPC a impus amenzi contravenționale în valoare totală de 547.000 de lei și a emis patru avertismente. În plus, s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a 77 de kilograme și a 590 de bucăți de produse neconforme, în valoare de 24.680 de lei. De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare 5 kilograme și 527 de bucăți de produse neconforme, în valoare de 99.738 de lei. În salonul de așteptare pentru pasageri, mocheta și mobilierul erau într-o stare avansată de deteriorare și neigienizate, aspecte care au contribuit la decizia de închidere temporară a acestuia.
Au mai fost antecedente
Aceasta nu este prima acțiune de acest fel desfășurată de ANPC la Aeroportul Otopeni. În luna iunie a acestui an, inspectorii au descoperit probleme similare și au aplicat amenzi de peste 350.000 de lei, retrăgând de la vânzare mai multe produse neconforme. În plus, Compania Națională Aeroporturi București a fost avertizată cu privire la condițiile insalubre din grupurile sanitare, aspecte semnalate și de pasageri care s-au plâns, de-a lungul timpului, de prețurile ridicate practicate în aeroport.
Acțiunile repetate ale ANPC subliniază o problemă sistemică privind calitatea serviciilor oferite în cel mai mare aeroport din România, un aspect criticat de mulți călători, care au comparat adesea prețurile și condițiile de la Otopeni cu cele de pe marile aeroporturi europen