Un tren de mare viteză va lega Aeroportul Otopeni de Ruse. Când ar urma să înceapă să circule
Un tren de mare viteză va lega Aeroportul Otopeni de orașul Ruse din nordul Bulgariei. Deschiderea liniei directe între București și această destinație, cu trecere prin Giurgiu, era așteptată în toamna acestui an, dar a fost amânată.
Când ar urma să circule trenul de mare viteză
Problemele de construcție au amânat finalizarea liniei directe între București și Ruse pentru anul viitor. Cu acest tren, călătorii vor putea ajunge din orașul bulgăresc riveran Dunării până în capitala României în mai puțin de o oră.
Lansarea acestei linii va deschide Otopeni pentru întreaga parte de nord a Bulgariei și va lega mult mai mult această regiune de metropola București. Va conta și pentru comerțul dintre cele două țări, conectate doar prin două poduri, ce sunt permanent blocate de ambuteiaje și controale, potrivit publicației bulgare Kapital.
Bucureşti – Giurgiu este prima linie de tren din România şi a fost deschisă în anul 1869. Însă, a fost închisă în 2005, după prăbuşirea podului peste râul Argeş de la Gradiştea. De atunci și până în prezent, trenurile între cele două destinații circulă pe un traseu deviat, ce presupune o oră și jumătate de drum.
Drumul dintre Sofia și București, într-un timp mai scurt
În prezent, conform datelor Căilor Ferate Bulgare, distanța dintre Sofia și București poate fi parcursă în 10 ore, dar nu în fiecare zi, iar cea între Ruse și Varna, în aproximativ o jumătate din acest timp.
Experții au spus că este posibilă scurtarea cu până la trei ore a duratei drumului între cele două capitale. Profesorul inginer doctor Milcio Lepoev, șeful catedrei Căi Ferate din cadrul Universității pentru Arhitectură, Construcții și Geodezie de la Sofia, citat de Kapital, a spus că Bulgaria are nevoie de o strategie pe cel puțin 30 de ani pentru dezvoltarea transportului feroviar, ce trebuie să fie urmată fără abateri la fiecare schimbare a guvernului.
Profesorul a precizat că viteza liniei de cale ferată Giurgiu – România este deja depășită și ar trebui să fie gândită una de peste 250 km/h conform cerințelor actuale. Milcio Lepoev a adăugat că Bulgaria nu are niciun proiect feroviar finalizat în termenul și calitatea reglementate, iar conexiunile de la o graniță la alta lipsesc cu desăvârșire.