Toyota nu uită de marca sa de lux: când apare Lexus RZ 450e

de: Andrei Tilimpea
14 03. 2023

Lexus a introdus noul Lexus RZ 450e, complet electric, primul vehicul electric cu baterie construit special al mărcii, disponibil la nivel global.

RZ este cel mai recent vehicul electrificat din gama Lexus, care include șapte vehicule hibride și hibride plug-in și va începe în SUA de la 59.650 USD.

Cu noua sa platformă ușoară de oțel e-TNGA (o premieră pentru Lexus), RZ posedă o plasare optimă a masei și o rigiditate ridicată a caroseriei. Caroseria lui RZ folosește panouri de oțel de înaltă rezistență și o capotă din aluminiu pentru a reduce greutatea și a crește rigiditatea. O gamă de tehnologii inovatoare îmbină corpul cu platforma, inclusiv sudarea cu șurub cu laser și șlefuirea cu laser, sudurile prin puncte cu pas scurt și îmbinările de dilatare cu rigiditate ridicată.

Platforma ușoară oferă, de asemenea, stabilitate sporită și confort de călătorie prin montarea pachetului de baterii litiu-ion cu 96 de celule, 71,4 kWh, dezvoltat de Prime Planet Energy & Solutions (PPES), sub podeaua vehiculului, creând un centru de greutate scăzut și mișcare de inerție.

RZ 450e are o putere totală de 308 CP și un timp de accelerație estimat de producător 0-100 de 5,0 secunde.

Un monstru pe 4 roți

RZ 450e utilizează DIRECT4, un sistem de tracțiune integrală introdus pentru prima dată cu Lexus RX 2023, care are o punte spate cuplată cu motorul și motorul față. Sistemul DIRECT4 de la RZ utilizează două unități de eax cu putere mare și cuplu ridicat, care antrenează fiecare un set de roți – una în față (150 kW) și cealaltă în spate (80 kW). Suporturile motorului eAxle în trei puncte, fiecare folosind un suport ușor din aluminiu, sunt plasate simetric pe fiecare parte pentru a contrabalansa cuplul eAxle.

Sistemul DIRECT4 funcționează pentru a optimiza forța de antrenare, tracțiunea și controlul posturii RZ (de exemplu, înclinare și scufundare) în conformitate cu condițiile de conducere și cu sarcina suportată de fiecare roată. Distribuția cuplului față-spate a DIRECT4 are o gamă maximă de 100:0 până la 0:100, în funcție de situația de conducere.

De asemenea, împrumută performanța de rulare a lui RZ este suspensia de tip bară MacPherson din față și configurația cu braț de tracțiune din spate cu brațe multiple, ambele reglate și amplasate în mod special pentru a îmbunătăți echilibrul manevrabilitatii, postura de rulare și confortul la rulare.

În spate, amortizoarele reactive în frecvență (FRD) sunt echipate pe suspensia RZ, modificând forța de amortizare pe cursa de extensie ca răspuns la intrarea în frecvența suprafeței drumului. FRD lucrează pentru a oferi un nivel ridicat de stabilitate la manevrare și ajută la obținerea unei călătorii confortabile. Cu FRD și e-TNGA, sunt activate trăsăturile cheie ale Lexus Driving Signature, cum ar fi controlul precis al greutății cu arc, împreună cu schimbările naturale ale posturii, o senzație tactilă de direcție și răspunsurile liniare ale operațiunilor de direcție, frânare și accelerare.

Lexus Driving Signature se reflectă și în noul sistem de frânare Active Hydraulic Booster-G (AHB-G), care funcționează cu sistemul DIRECT4 și capacitatea motorului regenerativ a RZ pentru a reduce viteza vehiculului, ajutând în același timp la îmbunătățirea posturii vehiculului.