Taxiurile care au parcurs un milion de kilometri fără șofer la volan: unde la poți testa
Străzile haotice din San Francisco oferă companiei o mulțime de date de conducere.
Pentru dezvoltatorii de vehicule autonome, fiecare km parcurs servește ca dovadă că tehnologia lor funcționează și ca o oportunitate de a colecta date pentru îmbunătățiri suplimentare. Acesta este motivul pentru care Cruise, care tocmai a anunțat că a parcurs 1 milion de km complet fără șofer, numește această realizare una dintre cele mai mari repere de până acum. Un purtător de cuvânt a spus că au fost kilometri parcurși fără șofer de siguranță la volan și că majoritatea datelor au fost colectate în San Francisco.
Filiala GM a început să testeze cursele complet fără șofer în oraș în noiembrie 2021.
Mo Elshenawy, inginer la Cruise, a spus că fiecare dintre acești km„a fost plin de scenarii complexe care au pregătit Cruise pentru o scalare rapidă”. Deoarece străzile din San Francisco sunt adesea haotice și pline de oameni, compania a reușit să adune tone de date pe care le poate folosi pentru a-și îmbunătăți tehnologia. „De exemplu”, a scris Elshenawy într-o postare pe blog, „ semnele de oprire sunt de 46 de ori mai frecvente în San Francisco decât în zonele suburbane”.
Tehnologia viitorului
Cruise a transmis date de la fiecare unitate într-o mașină de învățare continuă care creează milioane de permutări ale scenariilor din lumea reală pe drum. Acest lucru permite tehnologiei să învețe din unități simulate și apoi să aplice ceea ce învață în viața reală. „Când luați în considerare recordul nostru de siguranță, gravitatea realizărilor echipei noastre este mai atentă”, a continuat Elshenawy. „Până în prezent, călătorii au efectuat zeci de mii de călătorii cu Cruise AV. În următorii ani, milioane de oameni vor experimenta singuri acest viitor complet fără șofer”.
Anunțul lui Cruise vine la aproape o lună după ce oficialii din San Francisco au trimis o scrisoare autorităților de reglementare din California, cerându-le să încetinească planurile de extindere ale lui Cruise (și ale Waymo). Se pare că ei doreau mai întâi o mai bună înțelegere a vehiculelor autonome și erau îngrijorați de „pericolele și impacturile rețelei cauzate de opririle AV planificate și neplanificate care obstrucționează traficul”. După cum a spus The New York Times într-un raport recent, vehiculele Cruise și Waymo blocate au provocat blocaje în trafic în San Francisco de mai multe ori în trecut.
Oficialii cred că aceste companii trebuie să-și îmbunătățească în mod semnificativ tehnologiile înainte de a se extinde, altfel „ar putea epuiza rapid resursele de răspuns în caz de urgență și ar putea submina încrederea publicului în toată tehnologia de conducere automată”.