Sinistra poveste a vasului fantomă SS Ourang Medan: cum ar fi fost găsiți membrii echipajului
Conform a ceea ce se știe, SS Ourang Medan ar fi explodat în strâmtoarea Malacca, cândva în anii 1940, după ce membrii echipajului ar fi murit în circumstanțe misterioase.
Cu toate astea, unii cred că este vorba despre o legendă și nimic mai mult, după cum vei afla din cele ce urmează.
În anii 1940, o poveste destul de bizară a început să circule în ziare. O navă numită SS Ourang Medan ar fi explodat lângă Indonezia, asta după ce întregul său echipaj ar fi murit în circumstanțe cel puțin suspecte.
Diferitele versiuni ale poveștii au variat, una dintre ele chiar susținând că un supraviețuitor ar fi ajuns pe malul Insulelor Marshall. Cu fiecare versiune a poveștii au apărut noi teorii despre ceea ce s-ar fi întâmplat, cu „adevărat”, cu nava.
Unii au spus că ar fi fost atacată de pirați. Alții au susținut că făcea contrabandă cu substanțe chimice periculoase care au sufocat echipajul și au făcut ca nava să explodeze. Alți teoreticieni ai conspirației au insinuat că incidentul are la bază cauze supranaturale.
Încă de la apariția ei, legenda vasului SS Ourang Medan a început să se rostogolească într-un ritm amețitor.
Chiar și așa, nimeni nu poate ști cu siguranță ce anume este adevărat și ce nu.
Legenda stranie a vasului SS Ourang Medan
Povestea SS Ourang Medan diferă în funcție de sursă, dar una dintre cele mai populare versiuni ale poveștii spune că nava ar fi călătorit prin strâmtoarea Malacca, la un moment dat, în anii 1940.
O altă navă care se afla în apropiere ar fi preluat un mesaj ciudat venit de la Ourang Medan: „Plutim. Toți ofițerii, inclusiv căpitanul, au murit în camera de navigație și pe punte. Probabil că tot echipajul a murit… Și eu voi muri”.
O navă americană numită Silver Star ar fi pornit să investigheze. Când nava ar fi dat peste Ourang Medan, un grup de marinari s-ar fi urcat pe navă, iar imaginea pe care le-au văzut-o i-ar fi terifiat.
Întregul echipaj zăcea mort, „cu dinții descoperiți, fețele întoarse spre soare, cu privirile încremenite de frică”. Inclusiv câinele navei pare că murise în timp ce mârâia. În mod ciudat, însă, niciunul dintre cadavre nu ar fi prezentat semne de agresiune sau răni.
Echipajul Silver Star ar fi încercat să remorcheze SS Ourang Medan până în babord, dar imediat s-ar fi observat că din vas ieșea mult fum.
Se pare că salvatorii ar fi ajuns chiar înainte ca nava să explodeze. Ourang Medan s-a scufundat apoi pe fundul mării, dispărând pentru totdeauna.
Multe versiuni ale legendei se termină aici. Cu toate acestea, un raport a susținut că ar fi existat un singur supraviețuitor care ar fi oferit mai multe detalii despre soarta vasului.
Singurul supraviețuitor și-ar fi spus povestea
După cum a raportat The Shipyard Blog, un bărbat pe nume Jerry Rabbit ar fi dat detalii suplimentare despre ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu nava SS Ourang Medan.
Se pare că acesta ar fi ajuns pe malul Insulelor Marshall într-o barcă de salvare, alături de șase membri morți ai echipajului, la zece zile după ce Ourang Medan a explodat.
Rabbit a povestit că s-ar fi alăturat echipajului Ourang Medan în Shanghai și a susținut că pe navă ar fi fost încărcate 15.000 de lăzi cu mărfuri ciudate, cu destinație directă pentru Costa Rica. Abia atunci, Rabbit și-ar fi dat seama că tocmai s-a alăturat, de fapt, unei operațiuni de contrabandă.
În momentul în care bărbatul i-ar fi auzit pe colegii săi de echipaj plângându-se de crampe stomacale, a devenit suspicios, așa cum era, de altfel, firesc.
Ba mai mult, când un membru al echipajului a murit, și-a dat seama rapid că trebuie să investigheze încărcătura necunoscută.
S-ar fi uitat la jurnalul de bord al navei și ar fi descoperit că lăzile din China conțineau acid sulfuric, cianură de potasiu și nitroglicerină, bănuind instant că acidul sulfuric trebuie să se fi scurs, creând un gaz care sufoca încet, dar foarte sigur, întreg echipajul.
Pe măsură ce mai mulți marinari au început să moară, Rabbit și alți șase s-au strecurat într-o barcă de salvare. Niciunul dintre colegii săi de echipaj nu a supraviețuit călătoriei, iar Rabbit însuși ar fi murit la scurt timp după ce a povestit bizara întâmplare.
În afară de o poveste tipărită într-un ziar din anii 1940, nu există nicio înregistrare a existenței lui Jerry Rabbit. De fapt, nu există nicio înregistrare a unei nave cu numele SS Ourang Medan pe nicăieri.
A existat vreodată SS Ourang Medan sau e doar o poveste de „neadormit” copiii?
Conform Lloyd’s Register of Ships, care a ținut o evidență fiecărei nave comerciale din 1764, nicio navă cu numele SS Ourang Medan nu a fost vreodată documentată. Și nu există rapoarte oficiale despre incident sau despre scufundarea navei.
În plus, nu a fost găsită nicio dovadă a epavei în strâmtoarea Malacca sau în altă parte.
Un cercetător german pe nume profesorul Theodor Siersdorfer ar fi găsit, totuși, un material de presă din 1953, intitulat The Death Ship in the South Seas, care ar fi oferit dovezi despre incident.
Materialul sugera că Ourang Medan transporta într-adevăr cianura de potasiu și nitroglicerină, ceea ce a dus la explozie. Dacă nava s-ar fi scufundat fie în timpul, fie imediat după cel de-al Doilea Război Mondial, secretomania din jurul navei ar fi avut sens.
Cu toate acestea, o relatare despre navă nu înseamnă că a existat cu adevărat, așa cum nu înseamnă nici că nu a existat.
După cum a spus ulterior Michael East, un cronicar istoric al faptelor cu caracter necunoscut, „Nu există nicio înregistrare a unei nave sub acest nume. Nimeni nu a venit vreodată să spună că știa de existența navei sau că a servit pe ea. În egală măsură, datele inconsecvente ies în evidență constant, la fel ca și schimbarea locației”.
Într-adevăr, faptul că au existat atât de multe versiuni ale poveștii SS Ourang Medan, de-a lungul anilor, indică faptul că povestea ar putea fi mai mult fictivă decât veridică.
Se pare că primul raport din ziar a apărut în 1940 în Marea Britanie. Cu toate acestea, nu a ajuns în SUA decât în jurul anului 1948, când știrile despre Ourang Medan au fost tipărite în publicații de renume, cum ar fi The San Francisco Examiner.
Astăzi, există încă multe întrebări care rămân fără răspuns despre misterul SS Ourang Medan, atât de multe încât povestea navei a fost retrogradată aproape complet spre nișa ficțiunii.