Se scumpesc mașinile noi, creșteri de până la 2000 de euro din start: pentru ce trebuie să optezi ca să scapi

de: Alexandru Puiu
01 02. 2023

După scumpirile provocate de inflație și cele alimentate de explozia facturilor la energie, un nou val de majorări de prețuri vine în Europa și are legătură cu piața auto. Din nou, vorbim de scumpiri pe care le vor resimți și românii.

Luca de Meo este directorul general al Renault și noul președinte al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Din această poziție, a tras un important semnal de alarmă vizavi de prețurile pe care urmează să le simtă europenii amatori de mașini noi, după implementarea noilor norme de poluare Euro 7. În opinia sa, ne putem aștepta la majorări de prețuri de până la 2000 de euro. Ca referință, particularitățile noului standard de poluare au fost prezentate anul trecut de Comisia Europeană și, în prezent, fac subiectul unor discuții aprinse între autorități și reprezentanții industriei auto.

Ce se întâmplă cu prețurile autoturismelor, după trecerea la Euro 7

Luca de Meo a detaliat motivele pentru care constructorii se vor simți obligați să majoreze prețul autovehiculelor din portofoliu cu aproximativ 2000 de euro, în medie, pentru a implementa normele de poluare Euro 7. Aceste specificații au fost prezentate într-o formă incipientă în luna noiembrie a anului trecut de către reprezentanții Comisiei Europene.

Punctual, Bruxelles-ul propune în special ca testele privind emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale din trafic şi să fie stabilite limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor. Normele Euro 7, care vor fi aplicabile din 2025, ar reduce cu 35% emisiile de oxid de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare, comparativ cu precedentele norme Euro 6, potrivit Comisiei Europene.

De partea cealaltă a baricadei, constructorii auto de mașini tradiționale, cu combustie internă, sunt deja afectați grav de adopția accelerată a mașinilor electrice. În acest context, ei speră ca normele Euro 7 să fie semnificativ mai blânde, mai ales că motoarele termice trebuie să dispară din Europa în 2035.

„Oamenii vor păstra mai mult timp automobilele şi vor achiziţiona maşini de ocazie în locul unora noi”, a avertizat marţi preşedintele ACEA, transmite AFP, potrivit Agerpres. ”Orizontul de timp este prea scurt, condiţiile prea stricte. În cazul Renault, ele ar putea conduce la închiderea a patru uzine pe termen scurt”, a concluzionat Luca de Meo.