Se întâmplă la Auchan, Lidl, Kaufland, Carrefour și alții, în viitor: profeția ChatGPT despre cumpărăturile la supermarket în 10 ani

de: Alexandru Puiu
22 03. 2023

În ultimele luni, procesul de achiziții din supermarket a suferit mai multe schimbări, mai ales după ce Auchan a anunțat desființarea caselor de marcat cu casieri. Pe de altă parte, vom vedea modificări importante și la celelalte lanțuri de magazine, după cum a prezis algoritmul de inteligență artificială ChatGPT.

În ultimele luni, ChatGPT a făcut valuri la nivel global prin modul în care amenință o serie de meserii. Nu de alta, dar în momentul în care face o treabă atât de bună în genera text original pe o varietate foarte mare de subiecte, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că mulți își vor pierde locul de muncă.

Până atunci, însă, am început o serie de articole ”în colaborare” cu inteligența artificială. Deși nu are un glob de cristal, momentan sunt curios vizavi de modul în care vede viitorul. Ieri am întrebat-o ce meserii vor dispărea în 10 ani, azi am fost curios de schimbările la care ne putem aștepta de la marile lanțuri de supermarketuri, Auchan, Carrefour, Mega, Lidl, Kaufland și alții în aceeași unitate de timp, un deceniu.

Ce urmează la Kaufland, Lidl, Auchan, Carrefour și alții în 10 ani

”În următorii 10 ani, vom vedea probabil câteva schimbări semnificative în modul în care facem cumpărături la supermarket. Iată cinci posibile schimbări:

  1. Tehnologie avansată pentru cumpărături: Vom vedea mai multă utilizare a tehnologiei pentru a face cumpărături, cum ar fi aplicații mobile, dispozitive IoT și tehnologie de recunoaștere facială pentru plăți. Aceasta va face cumpărăturile mai rapide și mai eficiente.
  2. Produse și ambalaje mai durabile și mai sustenabile: Conștientizarea asupra impactului negativ al ambalajelor și produselor asupra mediului va duce la o creștere a opțiunilor de ambalaje și produse durabile și mai sustenabile. Aceasta va include, de exemplu, produse vrac și ambalaje din materiale biodegradabile.
  3. Creșterea comerțului electronic: Comerțul electronic va continua să crească, făcând cumpărăturile la supermarket online mai accesibile și mai ușoare. Acest lucru va include și livrările la domiciliu, abonamente de cumpărături și alte servicii de comoditate.
  4. Creșterea produselor personalizate: Vom vedea o creștere a produselor personalizate și a serviciilor de abonament pentru cumpărături, adaptate nevoilor individuale ale consumatorilor. Aceasta va include, de exemplu, meniuri personalizate sau pachete de produse adaptate preferințelor alimentare și dietelor speciale.
  5. Schimbarea preferințelor de cumpărare: Vom vedea o schimbare în preferințele de cumpărare, cum ar fi o creștere a cererii pentru alimente organice și ecologice, produse fără gluten, fără lactate sau fără carne. Aceasta va duce la o creștere a opțiunilor și a diversității de produse disponibile în supermarketuri.”

Acesta a fost răspunsul ChatGPT la întrebarea ”Cum vom face cumpărături la supermarket în 10 ani, cinci schimbări”. Nu am adăugat nicio virgulă sau punct, nu am schimbat nicio literă.