Românii se vaită de salariile mici, dar „sparg” bani grei la shopping online: „are balta pește”

de: Mădălina Bahrim
01 03. 2023

Cu toții auzim în jurul nostru numeroase persoane ce se plâng de lipsa banilor, de nivelul prea mic al salariilor și de scumpirile din ultima perioadă. Viața a devenit dificil de gestionat din punct de vedere financiar, iar crizele multiple ne apasă pe buzunar parcă mai agresiv ca niciodată de-a lungul anilor. Cu toate acestea, nu ne dăm înapoi de la shopping-ul online.

Cele mai recente date oficiale de pe piața de e-commence scot la iveală faptul că, în pofida tuturor problemelor și provocărilor de ordin financiar pe care românii le îndură de ceva timp, apetitul lor pentru cumpărăturile online nu s-a diminuat. În continuare, o parte consistentă din banii noștri merge în această direcție.

Românii încă n-au ajuns la fundul sacului. Cheltuim bani grei pe cumpărături online

Potrivit unui raport proaspăt lansat de Oficiul European de Statistică (Eurostat), în perioada 2012 – 2022 cea mai mare creştere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Estonia (47 puncte procentuale – pp), Ungaria (43 pp), Cehia şi România (ambele cu 41 pp). Practic, ne numărăm printre statele europene cu cea mai mare creștere a cumpărăturilor online în perioada de referință.

Tot din raportul indicat anterior reiese că 91% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2022, din care 75% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Alte date interesante ne spun că, anul trecut, 21% au utilizat platformele de economie colaborativă pentru a cumpăra sau comanda bunuri fizice de la alte persoane. De altfel, 6% şi-au închiriat spaţiul de cazare, 1% au utilizat un serviciu de transport şi sub 1% au comandat servicii menajere prin astfel de platforme.

Aceste cifre nu fac decât să confirme faptul că viitorul comerțului aparține din ce în ce mai mult și mai rapid sectorului digital, iar acest raport ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă și un indicator de business pentru cei ce au afaceri în domeniu, ce ar trebui să conștientizeze importanța implementării digitalizării la scară cât mai mare.