Randamentul angajaților, în scădere, în 2023. Obiceiul care te face să muncești mai puțin

de: Iulia Kelt
03 10. 2023

De la momentul în care angajații se conectează la computerele de la birou până la momentul ultimei pauze de cafea, înainte de încheierea zilei, se pare că nu se întâmplă prea multă muncă.

Această cercetare a fost realizată de Sophie Rauch, de la ESCP Business School din Paris, care a fost inspirată să investigheze acest subiect după ce a văzut celebrrul serial The Office.

Vezi și: Celebrul serial The Office va reveni pe ecrane: ce știm până acum

„Ce m-a impresionat în acest serial a fost modul în care a portretizat foarte bine rutina de zi cu zi la locul de muncă, cu o notă satirică și amuzantă, dar în același timp extrem de precis. Ceea ce mi-a atras atenția este că personajele petrec foarte puțin timp efectiv muncind”, a declarat Rauch, pentru Euronews Next.

Rauch a alcătuit o listă de 38 de activități desfășurate de angajați la locul de muncă, adică orice acțiune care nu aduce un beneficiu direct companiei sau muncii respective.

Ce fac oamenii atunci când nu muncesc

Rauch le-a solicitat pe participanții la cercetare să țină jurnale de bord în care să înregistreze activitățile desfășurate la locul de muncă, inclusiv în primele zile ale pandemiei COVID-19. Cei mai mulți dintre subiecți erau angajați la birouri, în Paris.

Lista sa de activități non-profesionale includea pauzele naturale pentru cafea din timpul zilei, recompensele acordate pentru îndeplinirea unei sarcini și chiar discuțiile cu colegii după o întâlnire.

„Există activități de tip non-lucru care pot fi extrem de utile la locul de muncă. De exemplu, în timpul unei pauze de țigară cu colegii sau în timp ce discutăm despre subiecte legate de birou, putem crea sensuri despre organizație, dezvoltăm relații și obținem informații utile pentru muncă”, a declarat cercetătoarea.

Vezi și: Cerșetorii care fac peste 600 de euro pe zi. La final de zi pleacă într-un Mercedes de lux VIDEO

Ce este procrastinarea și cum îți afectează randamentul la locul de muncă

„Procrastinarea înseamnă, în general, amânarea intenționată a muncii. Dar, uneori, această amânare se întâmplă în mod involuntar, chiar și fără ca subiecții să își dea seama. Ei se pot lăsa absorbiți de altceva”, a menționat Rauch.

Vezi și: Marea concediere vine de peste ocean și se simte deja în IT. Similaritățile cu criza din 2008, oficiale

Un aspect al acestor momente de non-lucru, care pot ocupa ore întregi din zi, constă în faptul că oamenii nu au suficientă muncă de efectuat sau că sarcinile pe care le au nu sunt suficient de interesante. Uneori, angajaților li se poate acorda prea mult timp pentru a finaliza o anumită sarcină. Nu în ultimul rând, statul pe telefon poate fi o mare problemă.

Vezi și: Sute de mii de români n-au job: oare cum trăiesc acești oameni, de unde au bani pentru mâncare și facturi?